Měsíc září byl ale po šňůře rekordních měsíců úspěšný méně, s 94 800 prodanými vozy se loňskému září se 112 900 prodanými vozy ani nepřiblížil. Může za to pokles dodávek na evropských trzích. Ten má být způsoben přechodem všech modelových řad na novou metodiku měření WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure).

Od 1. září mají nové vozy povinnost podstoupit tuto proceduru měření spotřeby, která má být přesnější než ta stávající a více odpovídat reálnému provozu. Homologace, tedy osvědčení skutečnosti, že nové výrobky splňují danou normu, je ovšem tím pádem složitější, což se promítlo i do uvedeného poklesu prodeje, nejen ve Škodě Auto, ale v celém koncernu Volkswagen.

"Některé kombinace motorů a převodovek jsou dočasně nedostupné v závislosti na specifikaci jednotlivých modelů. Škoda Auto dále intenzivně pracuje na homologaci všech modelových variant a současně již významně pokročila v dořešení tohoto úkolu," tvrdí tisková zpráva, kterou automobilka při této příležitosti zveřejnila.

Navzdory zářijovému propadu si ale podle Alaina Faveyho, člena představenstva Škody Auto za oblast prodeje, stojí automobilka v celkovém srovnání prodeje stále dobře. „Během prvních tří čtvrtletí letošního roku se nám podařilo dodat zákazníkům celosvětově téměř 940 000 vozů a výrazně tak překonat loňský výsledek. I nadále pak důsledně pokračujeme v naší SUV ofenzívě, počátkem října jsme na pařížském autosalonu představili nové atraktivní varianty našich nových SUV," říká Favey.

Jestli je zářijový výsledek pouze dočasným propadem a automobilka bude v dalších měsících dále pokračovat v rekordech letošního roku, ukáží až příští zveřejněná čísla.