Před nedávnem hrozila stávka. Padala ostrá slova z obou táborů, aby se nakonec Odbory Škoda s vedením firmy na nové kolektivní smlouvy domluvily. Ku prospěchu všech.

A tak mladoboleslavská Škoda Auto může dál pokračovat v lámání rekordů. Nikdy před tím továrna nedosáhla v období od ledna do března vyšších tržeb, dodávek zákazníkům a provozního výsledku. Jedna z nejstarších automobilek dodala zákazníkům na celém světě celkem 316 700 vozidel, což představuje nárůst o 11,7 procenta. Za stejné období se provozní výsledek firmy zvýšil o 5,3 procenta na 437 milionů eur a tržby vzrostly o 4,9 procenta na 4,5 miliardy eur.

„S pomocí naší Strategie 2025 jsme nastavili správný směr a rekordní čísla u tržeb, dodávek zákazníkům i provozního výsledku ukazují, že rosteme ziskově a udržitelně,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier a dále doplnil, že s ohledem na pokračující vysokou poptávku po vozech Škoda pracujeme firma vysokým tempem na rozšíření svých výrobních kapacit.

„Základem zvýšené ziskovosti jsou zejména pozitivní efekty modelového mixu a růstu celkových prodejů,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto, zodpovědný za oblast financí a IT Klaus Dieter Schürmann. „Díky atraktivnímu modelovému mixu, zvýšené poptávce po našich modelech Kodiaq a Karoq i optimalizovaným výrobním nákladům se nám podařilo navázat na růstový kurs předchozího roku. Důsledný management nákladů a efektivnosti bude mít i nadále ve společnosti Škoda Auto vysokou prioritu,“ dodal Schürmann.

Vedle nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia, kterého se celosvětově prodalo 105 700 exemplářů, patří mezi motory růstu hlavně modely SUV Kodiaq a Karoq. Kodiaq si polepšil o více než 500 procent a v prvním čtvrtletí tak bylo dodáno celkem 38 100 vozů. Také model Škoda Karoq, který byl na trh uveden minulý rok, přispěl k pozitivnímu vývoji firmy, když bylo exportováno 17 100 těchto kompaktních SUV.

Druhým nejprodávanějším vozem po celosvětovém bestselleru Škoda Octavia je Škoda Fabia. Dodávky zákazníkům u tohoto modelu zůstávají s 54 600 vozy v prvním čtvrtletí na úrovni předchozího roku.

V reakci na zásadní změny v automobilovém průmyslu formulovala Škoda Auto svou Strategii 2025. Na jejím základě se chce společnost v klíčových oblastech aktivně podílet na budoucím vývoji odvětví v oblasti elektromobility, autonomního řízení a konektivity. Mezi další důležitá témata patří digitalizace produktů a procesů, vstupy na nové trhy a rozšíření klasické výroby automobilů o nové služby související s mobilitou.

Tímto způsobem chce společnost Škoda Auto růst ve dvou dimenzích. Vedle rostoucích prodejů vozů mají nové oblasti podnikání založit růst na širším základě. S aktuálně sedmi prodávanými modelovými řadami vozů nabízí mladoboleslavská automobilka nejrozsáhlejší produktové portfolio v historii společnosti. Pomocí studie Vision X nabídla Škoda na ženevském autosalonu atraktivní vhled na budoucí další model své rodiny SUV.

V Ženevě slavila svou světovou premiéru také modernizovaná Škoda Fabia a poprvé se veřejnosti představil také nový špičkový model populární modelové řady SUV Škoda Kodiaq v provedení Laurin & Klement. Kromě toho Škodovka představila na konci dubna městské SUV Škoda Kamiq, exkluzivní model pro svůj celosvětově nejsilnější trh v Číně.