Nejprodávanějším modelem automobilky byla v červenci tradičně Octavia, která ale zaznamenala meziroční pokles o 6,1 procenta na 18 800 dodaných vozů. Největší propad dodávek hlásí model Superb, meziročně klesl o 31,9 procenta na 7100 aut.

Vzrostl naopak prodej SUV. Kodiaq si meziročně polepšil o 25,2 procenta na 15 400 vozů, Karoq posílil o 28,2 procenta na 13 700 vozidel. Nového modelu Kamiq dodala firma o 81,1 procenta více, tedy 3900 kusů.

Nárůst v Evropě i doma

V západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 12,3 procenta na celkem 45 600 vozů. V Německu, na největším evropském trhu, dodala Škoda zákazníkům 18 600 vozů a polepšila si tak o 16,2 procenta.

Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 17,5 tisíce vozů, meziročně o 11,2 procenta více. V České republice převzali v červenci zákazníci 8000 nových vozů, meziročně o 12,1 procenta více. Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 18,4 procenta na 4900 vozů. V Rusku posílila značka o 10,4 procenta na 7300 aut.

Čína ve znamení nejistoty

V Číně, na svém celosvětově největším trhu, zaznamenala Škoda v červenci celkem 21 100 dodaných vozů. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku to značí pokles o 15,7 procenta. "Trh s osobními vozy v Číně se i nadále vyznačuje obecnou zdrženlivostí a nejistotou," uvedla Škoda.

"Poprvé v historii našeho podniku jsme v červenci zákazníkům dodali více než sto tisíc vozů. Vysoká poptávka po modelech SUV nás velice těší a podtrhuje skutečnost, že jsme se s naší SUV ofenzívou trefili do černého," řekl člen představenstva Alain Favey.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.