V Evropě dodala automobilka v loňském roce 826 800 vozů, v Číně 341 000 a v Rusku 81 500. Jak ale uvádí společnost, třebaže platí, že Kodiaq i Karoq jsou důležitými motory růstu, bestsellerem je nadále Škoda Octavia.

„V roce 2018 jsme našim zákazníkům opět dodali více vozů než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše Strategie 2025 zabírá, produktová ofenzíva ukazuje celosvětově svou sílu. Škoda roste trvale a řízeně, přestože rok 2018 připravil celému automobilovému odvětví mnohé výzvy, jako např. přechod na WLTP,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Ten představil i další plány na rok. „V roce 2019 v produktové ofenzívě budeme důsledně pokračovat novými modely, jako je Scala, sériová verze studie VISION X a mnoha dalšími. Současně v letošním roce zahájením výroby našeho prvního plugin-hybridu a prvního čistě elektricky poháněného automobilu vstoupí značka Škoda do éry elektromobility – to je naprosto výjimečný moment ve 124leté historii našeho podniku,“ podotkl.

Alan Favey, který působí jako člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, okomentoval také výsledky prodeje. „Prodejní rekord dokazuje, že jsme s naší atraktivní a moderní modelovou paletou i v roce 2018 dokázali pro naše vozy nadchnout nové skupiny zákazníků. Srdečný dík patří všem prodejcům vozů značky Škoda. V minulém roce opět skvěle pracovali a svým každodenním úsilím výrazně přispívají k úspěchům podniku,“ uvedl.

Škoda v roce 2018 dodala zákazníkům 1,25 milionu vozů

Autor: Škoda Auto

V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům v roce 2018 o 1,8 % na 486 400 vozů (2017: 477 700 vozů). Na svém celosvětově druhém největším trhu – v Německu – Škoda dodala svým zákazníkům 176 600 vozů (2017: 173 300 vozů; +1,9 %). Dvouciferného růstu dosáhla Škoda ve Francii (32 000 vozů; +17,5 %), Španělsku (27 000 vozů +11,5 %), v Nizozemsku (17 000 vozů; +11,6 %) a v Řecku (3 700 vozů; +17,6 %).

Ve střední Evropě dodala ŠKODA v roce 2018 svým zákazníkům celkem 212 900 vozů (2017: 207 100 vozů; +2,8 %). Na domácím českém trhu automobilka zákazníkům dodala 93 600 vozů (2017: 95 000 vozů; -1,5 %), v Polsku zvýšila dodávky o 6,7 % na 71 100 vozů (2017: 66 600 vozů). ŠKODA zvýšila dodávky vozů také na Slovensku (21 900 vozů; +4,2 %), v Maďarsku (13 800 vozů; +9,1 %), Slovinsku (7 300 vozů; +2,4 %) a v Chorvatsku (5 300 vozů; +11,5 %).

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly v roce 2018 dodávky zákazníkům na 46 100 vozů – ve srovnání s předchozím rokem to odpovídá nárůstu o 11,5 % (2017: 41 300 vozů). Nárůst automobilka zaznamenala také v Rumunsku (13 200 vozů; +13,4 %), Pobaltí (8 000 vozů; +7,4 %), Srbsku (7 400 vozů; +10,2 %), Bulharsku (3 900 vozů; +21,9 %), Bosně (1 800 vozů; +13,7 %) a Kazachstánu (800 vozů; +105 %).

V Rusku si ŠKODA v roce 2018 polepšila: 81 500 dodávek vozů zákazníkům odpovídá dvoucifernému nárůstu o 30,7 % oproti předchozímu roku (2017: 62 300 vozů).

Na celosvětově největším trhu – v Číně – vzrostly dodávky vozů české automobilky zákazníkům v roce 2018 na 341 000 vozů (2017: 325 000 vozů, +4,9 %).

V Indii si ŠKODA lehce polepšila a s 17 200 dodanými vozy překonala úspěch předchozího roku (2017: 17.100 vozů; +0,8 %).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2018:

ŠKODA OCTAVIA (388 200; -7,3 %)
ŠKODA RAPID (191 500; -9,5 %)
ŠKODA FABIA (190 900; -7,6 %)
ŠKODA KODIAQ (149 200; +49,3 %)
ŠKODA SUPERB (138 100; -8,5 %)
ŠKODA YETI (13 100; -81,2 %)
ŠKODA KAROQ (115 700; -)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 27 900; -)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 39 200; +5,5 %)

(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku)