Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda snižuje výrobu Octavií a zruší stovky míst!

Mladá Boleslav /VÍME PRVNÍ/ - V mladoboleslavské automobilce to vře. Po nedávném omezení výroby modelů Fabia a Roomster, kde se dokonce rušily směny, padá také výroba nejprodávanějšího modelu Octavia.

11.2.2010 18
SDÍLEJ:

Škoda Octavia prošla faceliftem a dostala tak nový emotivní design.Foto: Škoda Auto

V mladoboleslavské automobilce to vře. Po nedávném omezení výroby modelů Fabia a Roomster, kde se dokonce rušily směny, padá také výroba nejprodávanějšího modelu Octavia. Podle informací z firmy ovšem nejde o reakci na nějaký aktuální odbytový problém, nýbrž o dlouhodobě plánovaný krok.

Přesuny kmenových zaměstnanců, propouštění agenturních

I tak to ale bude znamenat zrušení výrazného počtu pracovních pozic, a až kolem 300. Většinou však firma propustí zejména agenturní pracovníky. I tak ale dojde na přesun zhruba 160 kmenových zaměstnanců na jiné pozice.

„Podle obvyklého postupu nahradí tito kmenoví zaměstnanci agenturní personál na jiných místech a ten z firmy odejde. Objeví se tak možnost přesunu zaměstnanců do svařoven a na další pracoviště, kde je ještě stále agenturní personál,“ informuje v aktuálním vydání týdeník Škodovácký odborář. Propouštění tedy zatím nehrozí.

Ponížení výroby vozů Octavia o 133 denně

Výroba vozu Škoda Octavia bude podle plánu ponížena z 574 vozů na 441 denně a s touto denní produkcí se v současné době počítá podle listu až do konce letošního roku.

„Je již nejvyšší čas, aby se situace začala obracet, protože klesá potenciál míst po uvolněných agenturních pracovnících a ani vyšší fluktuace nestačí. Zaměstnanost dosud drží zejména na tom, že byla s OS KOVO uzavřena dohoda, jinak by hrozily takové věci, jako je hromadné propouštění,“ upozornil předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Firma potřebuje obrat k lepšímu

Firma podle něho nutně potřebuje, aby se již alespoň v jednom ze segmentů masové výroby objevili zákazníci. Nedá se totiž vyloučit, že dojde k přesunům i mezi výrobními závody Mladá Boleslav – Kvasiny – Vrchlabí.

Dobrou zprávou pro Škodováky je, že v závodě Volkswagenu v Bratislavě by v květnu měla skončit výroba octavií, která se sem částečně přesunula kvůli obrovskému zájmu zákazníků a nedostatečné kapacitě v roce 2008. Ve slovenském Volkswagenu pak kapacitu za výrobu A5 nahradí nový malý rodinný model New Small Family. Předpokládá se ale, že kvůli nutnosti vytížení přejde značná část produkce octavií z Bratislavy do závodu Vrchlabí.

Autor: Pavel Svačina

11.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:
V rámci světového dne úrazu dorazily do Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi i dvě třídy dětí ze Základní školy Kosmonosy.
14

OBRAZEM: Děti se učily první pomoc, pak si prošly nemocnici

Ilustrační foto.

Ve středu v Deníku: prvňáčci ze ZŠ Brodce a ZŠ Bezno

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Boleslavské divadlo finišuje s premiérou

Mladá Boleslav – Na prknech Velké scény mladoboleslavského divadla se už tento pátek uskuteční další letošní premiéra. Bude jím hra Deburau.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení