Největší česká automobilka Škoda v roce 2011 pokračovala v růstovém kurzu a opět dosáhla nového prodejního rekordu. "Prodeje značky vzrostly o 15 procent na novou rekordní hodnotu 875 tisíc vozů (proti 762600 vozům v roce 2010)," řekl Deníku mluvčí společnosti Jozef Baláž. Současně automobilka úspěšně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy - Citigo a Rapid.

„Společnost Škoda má za sebou důležitý rok,“ shrnuje předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. „Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích,“ vysvětluje šéf značky. I druhý cíl je definován jasně. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky Škoda vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy,“ podtrhl Vahland.

Škodě se daří ve všech regionech

Téměř ve všech regionech prodala mladoboleslavská automobilka v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se společnosti Škoda v roce 2011 podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 tisíc vozů. Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.

Česká automobilka dále přidává plyn a investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslav bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. V závodě společnosti Škoda ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, SEAT a Audi.

Investice 14 miliard Euro v Rusku

V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Škoda Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti. S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.

Jako první vozy modelové ofenzívy značky Škoda byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů. Také model Rapid, který byl koncem roku 2011 úspěšně představen v Indii, má pro růstovou strategii Škoda rozhodující význam. S Rapidem je dnes Škoda zastoupena i v největším segmentu indického trhu.

Rapid je vůz, který se vyrábí v Indii a pro Indii. Vůz přichází s velkorysou nabídkou prostoru, a oslovuje zákazníky svým designem, stejně jako prvotřídní bezpečnostní výbavou a moderní technikou. „Pomocí modelu Rapid chceme trvale posílit a budovat naší pozici v Indii. Indie je pro náš růst zemí s mimořádně velkým potenciálem,“ říká Vahland.

Rok 2011 byl pro značku významným i v jiném ohledu: S prvním titulem mistra světa v soutěžní sérii S-WRC a dvojím vítězstvím v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zažil Škoda Motorsport zatím nejúspěšnější rok své 111leté sportovní historie.