„Důvodem je současný pokles celkového trhu s osobními automobily v Číně. V západní Evropě si ŠKODA oproti minulému roku polepšila o 7,2 %. Na největším evropském trhu, v Německu, zaznamenala značka ŠKODA dvouciferný růst, stejně jako ve Francii, Švýcarsku, Dánsku, Portugalsku, v Pobaltí a v Srbsku. OCTAVIA zůstává bestsellerem, poptávka po modelech SUV dále roste,“ okomentovali vývoj prodeje Tomáš Kotera, vedoucí oddělení komunikace podniku a Zdeněk Štěpánek, tiskový mluvčí pro prodej, finance a business.

Člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Alain Favey uvedl, že význam SUV modelů roste; ty jsou navíc hnací silou a pilířem celosvětového odbytu. „Na ženevském autosalonu jsme právě představili naše nové městské SUV – ŠKODA KAMIQ. Třetí modelová řada vozů SUV rozšiřuje naši nabídku směrem dolů. S tímto modelem jsme ideálně připraveni na to, abychom v segmentu SUV i v budoucnu nadále rostli,“ podotkl.

Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 17 300 vozů, v únoru loňského roku to bylo 18 400. Na domácím trhu zaznamenala automobilka v únoru 7 100 dodávek, v únoru 2018 to bylo ale dokonce 8 300.

V západní Evropě zaznamenala ŠKODA v únoru 41 100 dodávek zákazníkům, což v porovnání s minulým rokem odpovídá nárůstu 7,2 % (únor 2018: 38 300 vozů). V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, dodala česká automobilka zákazníkům 16 500 vozů a dosáhla nárůstu 11,5 % (únor 2018: 14 800 vozů).

Jak si stojí Škoda na dalších trzích? Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 13,1 % na 3 500 vozů (únor 2018: 3.100 vozů). Česká automobilka si výrazně polepšila především v Srbsku (600 vozů; +31,5 %).

V Rusku dodala ŠKODA zákazníkům 5 900 vozů a potvrdila tak výsledek předešlého roku (+0,6 %, únor 2018: 5 900 vozů).

V Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala ŠKODA v únoru 16 000 dodaných vozů, což ve srovnání se stejným měsícem minulého roku představuje pokles o 18,4 % (únor 2018: 19 600 vozů). Pokles celkového čínského trhu s osobními vozy se tak projevil i na dodávkách vozů české automobilky.

V Indii dodala automobilka v únoru zákazníkům 1 200 vozů, což představuje pokles o 10,3 % oproti stejnému měsíci loňského roku (únor 2018: 1 400 vozů).

V Alžírsku dodala ŠKODA v únoru zákazníkům 1 700 vozů a ve srovnání s loňským rokem tak zaznamenala nárůst 418,9 % (únor 2018: 300 vozů).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v únoru 2019: 

ŠKODA OCTAVIA (26.400; -16,9 %)
ŠKODA FABIA (15.700; -4,4 %)
ŠKODA RAPID (13.000; -10,3 %)
ŠKODA KODIAQ (11.200; +9,9 %)
ŠKODA KAROQ (10.300; +71,5 %)
ŠKODA SUPERB (8.200; -27,5 %)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 3.000; –)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 3.100; +21,1 %)

(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech ve srovnání se stejným obdobím minulého roku)

Zdroj: Škoda Auto