Výrazný nárůst zaznamenala Škoda v prvních třech měsících roku v západní Evropě (137 900 vozů; +5,8 %), východní Evropě (11 000 vozů; +12,5 %) a v Rusku (18 400 vozů; +9,1 %). V březnu dodala automobilka zákazníkům celkem 114 200 vozů (březen 2018: 120 200 vozů; -5,0 %).

Na celosvětových dodávkách české automobilky se tak i v březnu projevil zejména pokles celkového trhu s osobními vozy v Číně. Silný růst očekává automobilka od nově vyvinutého kompaktního modelu SCALA, který bude prvním zákazníkům dodán již tento měsíc. „Navzdory očekávaným výzvám na důležitých růstových trzích zůstává náš celosvětový tržní podíl stabilní. Tento pozitivní start je důkazem toho, že naše atraktivní modelová paleta má na celém světě vynikající ohlas. Obzvláště nás těší, že náš nový kompaktní model ŠKODA SCALA vstoupí na první trhy již tento měsíc,“ uvedl Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

V západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 4,4 % a na 55 700 vozů (březen 2018: 53 400 vozů). Za první tři měsíce roku tak automobilka zvýšila své dodávky zákazníkům v tomto regionu na celkem 137 900 vozů, což v porovnání se stejným obdobím loňského představuje nárůst o 5,8 % (leden až březen 2018: 130 300).



Ve střední Evropě dodala Škoda v březnu zákazníkům celkem 18 500 vozů (březen 2018: 19 800 vozů; -6,6 %). V prvním čtvrtletí letošního roku pak česká automobilka dodala zákazníkům v tomto regionu celkem 52 300 vozů (leden až březen 2018: 56 900 vozů; -8,1 %).

Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda v březnu zákazníkům celkem 4 500 vozů (březen 2018: 3 900 vozů; +14,4 %). S 11 000 dodanými vozy v prvním čtvrtletí dosáhla Škoda v porovnání se stejným obdobím loňského roku nárůstu o 12,5 % (leden až březen 2018: 9 800 vozů).

Za první čtvrtletí dodala Škoda svým zákazníkům po celém světě 307 600 vozů.

V Rusku dosáhla Škoda v březnu v porovnání se stejným obdobím loňského roku výrazného nárůstu o 7,3 % a zvýšila své dodávky na 7 000 vozů. (březen 2018: 6 500 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku dodala automobilka zákazníkům 18 400 vozů a oproti předchozímu roku tak dosáhla nárůstu o 9,1 % (první čtvrtletí 2018: 16 900 vozů).

V Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala ŠKODA v březnu celkem 20 500 dodaných vozů (březen 2018: 28 100 vozů; -27,0 %). V prvním čtvrtletí zde automobilka zákazníkům dodala celkem 64 300 vozů (leden až březen 2018: 79 200 vozů; -18,8 %).

V Indii dodala Škoda Auto v březnu zákazníkům 1 500 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje pokles o 3,0 % (březen 2018: 1 500 vozů). V prvním čtvrtletí roku zaznamenala česká automobilka s 3 900 dodávkami pokles o 7,8 % oproti stejnému období loňského roku (první čtvrtletí 2018: 4 200 vozů).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2019 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému období minulého roku):
ŠKODA OCTAVIA (92 500; -12,5 %)
ŠKODA FABIA (49 100; -10,1 %)
ŠKODA RAPID (42 300; -13,8 %)
ŠKODA KAROQ (35 800; 109,0 %)
ŠKODA KODIAQ (35 700; -6,1 %)
ŠKODA SUPERB (28 200; -24,8 %)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 12 300; -)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 11 300; +15,5 %)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2019 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
ŠKODA OCTAVIA (34 100; -10,8 %)
ŠKODA FABIA (20 500; -3,9 %)
ŠKODA RAPID (13 500; -25,8 %)
ŠKODA KAROQ (13 700; +59,3 %)
ŠKODA KODIAQ (13 100; -8,2 %)
ŠKODA SUPERB (10 600; -23,4 %)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 3 300; –)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 5 000; +20,4 %)

Zdroj: Škoda Auto