Pro vlastní zkušební provoz využívá Škoda více než 300 dobíjecích bodů. To by se ale v budoucnosti mělo zásadně změnit. „ Do roku 2025 uvolní ŠKODA AUTO na výstavbu interní dobíjecí infrastruktury s téměř 7 000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí a v jejich okolí přibližně 32 milionů eur. Nabíjecí stanice budou k dispozici především zaměstnancům automobilky,“ uvedli Tomáš Kotera, vedoucí oddělení komunikace podniku, a Zdeněk Štěpánek, tiskový mluvčí pro prodej, finance a business.

Budoucnost značky Škoda je elektrická, uvedl Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti. „Do konce roku 2022 uvedeme na trh více než deset elektrifikovaných modelů. V roce 2019 začneme s modelem SUPERB s plug-in-hybridním pohonem a plně elektrickou verzí modelu CITIGO. Souběžně s tím bude společnost ŠKODA AUTO investovat také do infrastruktury: v nadcházejících letech vytvoříme v areálu závodů a na parkovištích pro zaměstnance až 7 000 dobíjecích bodů,“ uvedl.

Přípravy ve výrobě jsou v plném proudu. „V oblasti elektromobility jsme proškolili již více než 11 000 zaměstnanců. Navíc investujeme do infrastruktury našich závodů a jejich okolí,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti v současné době testuje hned několik oddělení: technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. „Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur: 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě, dalších 1,75 milionů eur investovala společnost ŠKODA AUTO do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Z toho více než 220 nabíjecích stanic je na střídavý proud a více než 80 moderních stanic na stejnosměrný proud,“ uvedli Tomáš Kotera a Zdeněk Štěpánek.

Společně s energetickou společností ŠKO-ENERGO, která pro společnost ŠKODA AUTO již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka přeměnit Mladou Boleslav ve Smart City.