Už postoupit mezi testované vozy vlastně znamenalo úspěch. Finalisty vybírali čtenáři odborného časopisu Auto Bild a listu Bild am Sonntag – a enyaq nominovali mezi trojici nejlepších vozů v kategorii elektrických SUV. Celkově čtenáři vybírali mezi 70 automobily. Poprvé byly rozděleny vozy s konvenčním pohonem a elektromobily – například kategoriích SUV a elektrické SUV; v té čtenáři původně vybírali ze sedmi modelů. Celkově se vyhlašovalo 12 ocenění.

Jejich držitelé vzešli z testovacích jízd na okruhu Lausitzring. Enyaq, mající pohon zadních nebo všech kol a dojezd přes 500 kilometrů v cyklu WLTP, při nich oslovil i porotce, kteří mladoboleslavskému vozu dali přednost před konkurenty. Nadšením v té souvislosti nešetří předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer: oceňuje, že „vlajková loď“ produkce automobilky dokázala přesvědčit jak čtenáře, tak odbornou porotu, „Enyaq iV je teprve začátkem – a brzy na něj navážeme dalšími elektrickými modely,“ zdůraznil.

Elektromobil Škoda Enyaq iV.
Škoda zve na veletrh s automobily. Zájemcům je ukáže i nechá vyzkoušet

V testování, jež se se na okruhu Lausitzring odehrávalo na začátku října a hodnotitelé posuzovali například jízdní vlastnosti, prostornost nebo výhled z vozu, nechal enyaq konkurenty za sebou. A nejde o první významné ocenění, které tento model získal. Bodoval mimo jiné ve čtenářské anketě o „rodinné auto roku“ pořádané německým odborným časopisem Auto Straßenverkehr nebo získal ocenění Red Dot za vynikající produktový design.

Ocenění Golden Steering Wheel získala Škoda Auto v minulosti pro modely Fabia (1999 a 2007), Octavia II. generace (2004), Superb II. generace (2008), Karoq (2017) a Kamiq (2019).