Podle člena představenstva Škody Auto Dietera Seemanna má automobilka přímé dodávky dílů zajištěné dobře a neměly by být ohrožené. "Máme tady ale dodavatele, kteří odebírají díly přímo z Číny, a tam to vypadá trochu hůře," řekl podle týdeníku Seemann. Skupina podle něj pracuje na tom, aby se zamezilo problémům.

Firma ročně nakoupí tisíce dílů, největšími tématy je nyní zajištění dílů pro nový model Octavia a nové elektrické SUV Enyaq. Loni se podařilo snížit počet nekompletních vozů kvůli krátkodobým výpadkům dodávek některých dílů. Z 6900 vozů v roce 2018 to bylo loni jen 2095 vozů.

"Je to velký úspěch a chceme v tomto poklesu nadále pokračovat, musíme se zasadit, aby letos nedošlo ke zhoršení v důsledku událostí kolem nákazy koronavirem," řekl Seemann.

Odbory minulý týden uvedly, že se obávají, že koronavirus v Číně ohrozí podnikání firmy. Čína je největším světovým trhem Škody, loni automobilka na čínském trhu dodala meziročně o 17 procent aut méně, další pokles v souvislosti s epidemií není podle odborů žádoucí.

Škoda Auto na dotaz ČTK týkající se trhu firmy jen uvedla, že výroba vozů není v České republice ohrožena. "S čínskými dodavateli jsme v kontaktu a průběžně sledujeme a vyhodnocujeme situaci," řekl vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.

Evakuaci zaměstnanců automobilka neplánuje

Škoda Auto již dříve uvedla, že kvůli koronaviru odložila všechny služební cesty svých zaměstnanců do Číny. Evakuaci zaměstnanců, kteří v Číně působí dlouhodobě, firma zatím neplánuje.

Koronavirus se začal šířit z čínského Wu-chanu. Zaznamenáno je přes 70.000 případů onemocnění, většina v Číně. Nemoci už podlehlo asi 2100 lidí.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.