Provozní výsledek se v porovnání se stejným obdobím minulého roku zvýšil o 327,2 procenta na 974 milionů eur (asi 24,8 miliard korun). Investice naopak klesly o 24,9 procenta na 196 milionů eur (necelých pět miliard korun).

"Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií. Blahopřeji všem zaměstnancům Škoda Auto k tomuto vynikajícímu společnému výkonu," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

Silný nárůst dodávek vozů zaznamenala automobilka v prvním pololetí v Rusku, a to o 54,3 procenta, v Indii o 31,2 procenta, ve východní Evropě o 35 procent a západní Evropě o 30,9 procenta. V Německu, na svém celosvětově největším trhu, si automobilka ve srovnání s loňským rokem polepšila o 19,4 procenta na 75.900 vozů.

Nejprodávanější je stále Octavia

Na domácím českém trhu dodávky zákazníkům vzrostly o 11,7 procenta na 44 tisíc vozů. Naopak v Číně dodávky zákazníkům v prvním pololetí roku 2021 poklesly o 43,1 procenta na 44 000 vozů.

Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí letošního roku tradičně Octavia, kterých firma zákazníkům dodala 121 tisíc, meziročně o 9,3 procenta více. Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenalo nejmenší SUV značky Kamiq, jehož dodávky vzrostly o 40,4 procenta na 73 700 vozů. Nárůst prodejů zaznamenaly všechny aktuální modely značky.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.