Po veleúspěšném roce 2014, kdy domácí automobilka poprvé ve své historii vyrobila a dodala zákazníkům více než milion nových vozů, se Škodovce opět podařilo dosáhnout rekordních výsledků a opět překonat magickou hranici. „Náš úspěch je trvale udržitelný," zhodnotil výsledky předseda představenstva Bernhard Maier a dal je do souvislosti s negativními vlivy, které ovlivňovaly v loňském roce automobilový průmysl a s nimiž si značka dovedla poradit – oslabení rublu a důsledky ukrajinské krize nebo aféra Dieselgate.

Maier však musel zároveň uznat, že jeden z avizovaných cílů pro rok 2018, tedy pokoření hranice 1,5 milionu prodaných vozů v jednom kalendářním roce, se zejména ve stínu situace na východě Evropy splnit nepodaří. „Jsme opatrně optimističtí, ačkoliv na různých trzích v branži vládne neklid. Přesto trváme na tom, že budeme zvyšovat obrat," podotkl předseda představenstva.

V roce 2015 automobilka celosvětově dodala zákazníkům 1 055 500 vozů a její zisk stoupl o 6,5 procenta na 19,1 miliardy korun. „K tomuto ziskovému růstu přispěly zvýšené prodeje vozů, lepší mix prodávaných modelových verzí a optimalizované náklady," okomentoval Winfried Krause, člen představenstva společnosti zodpovědný za oblast financí.

Česká značka nadále pokračuje v rozšiřování modelové palety a právě stojí na prahu SUV-ofenzívy. Designová studie Škoda VisionS prezentovaná před několika týdny na autosalonu ve Frankfurtu se stane základem pro nové vozidlo v nejdynamičtěji se rozvíjejícím segmentu vozů. To si na svou premiéru počká do podzimu – na autosalon v Paříži. Souběžně by měl být zahájen jeho náběh, předprodej a po začátku roku 2017 i první dodávky. Jméno se pro něj však stále hledá.

Vedle expanze na poli SUV hodlá Škoda v příštích letech pracovat na prvním sériově vyráběném elektromobilu, který by chtěla na trh uvést do deseti let, zabývat se inovativními koncepty v oblasti infotainmentu, protože předpokládá, že automobil bude v budoucnu stále víc sloužit jako mobilní kancelář, a pracovat na vnímání značkyskrz větší důraz na emocionalitu.

Příští týden se k výroční tiskové konferenci Škoda Auto ještě vrátíme. Čtenářům nabídneme jak konkrétní čísla charakterizující úspěšnost jednotlivých modelů, tak odpovědi na otázky novinářů.