Dodávky komponentů, zejména čipů, se zásadně zhoršily a podle odborů jde o nejtěžší chvíle od spojení Škody s koncernem Volkswagen. 

„Setkali jsme s velkým množstvím dotazů, jak bude vypadat situace do budoucna, zejména v oblasti zaměstnanosti. K tomu mohu říci jediné, máme vše pod kontrolou, máme dobře nastavené dohody, stále platí, že propouštět se nebude,“ okomentoval pro časopis předseda odborů Kovo Jaroslav Povšík.

Už v tomto týdnu proto bude firma Škoda podle časopisu rušit některé směny zejména v Kvasinách. „Svařovna B v Kvasinách již tuto středu ztratila odpolední směnu. Další směny budou rušeny v kvasinské lakovně, svařovně A i B a na montáži 1 i 2, a to v noci z pátku na sobotu v sobotu ráno a v sobotu odpoledne. V Mladé Boleslavi bude postižena zejména výroba v MB II. Svařovna a montáž zastaví tento pátek odpolední směnu. Dále na nápravách odpadne páteční odpolední směna (14.00-22.00), sobotní ranní (6.00-18.00), noční ze soboty na neděli (18.00-6.00) a nedělní ranní (6.00-14.00). Všude zaměstnanci obdrží jako náhradu svůj plný denní výdělek (85 procent průměrné mzdy), což pro ně vyjednaly Odbory KOVO,“ uvádějí doslova odbory.

Otázkou je, zda se budou rušit nějaké směny i v Lakovně A v Mladé Boleslavi.

Škodovka počítá s delším výpadkem dodávek čipů

Problémy potvrdila samotná automobilka Škoda Auto. Ta podle mluvčí Kamily Biddle v posledních měsících intenzivně a s úspěchem pracuje na minimalizaci účinků celosvětového nedostatku polovodičů na výrobu. "V současné době nicméně předpokládáme, že dostupnost čipů bude v následujících měsících nadále omezená. Škoda Auto tak po dohodě se svým sociálním partnerem Odbory KOVO operativně optimalizuje výrobní procesy. Nadále pro nás zůstává nejvyšší prioritou, abychom uspokojili naše zákazníky a maximálně zkrátili čekací lhůty na objednané vozy," popsala Kamila Biddle.

Podle Povšíka se mezi zaměstnanci diskutuje také o tom, že by měla být zrušená celozávodní dovolená. Odborář však tvrdí, že k tomu by dojít nemělo.