Pražská strojírna je podnik s dlouholetou tradicí výroby, která sahá až do počátku 19. století. Hlavním předmětem její činnosti je vývoj a výroba kolejových konstrukcí a výhybkových systémů pro tramvajovou dopravu. Jinak řečeno, když s vámi v metropoli tramvaj na křižovatce odbočí, můžete si být jistí, že za to může výhybka z továrny ve Vinoři.
A platí to nejen o Praze, tramvaje se po výrobcích dceřiné společnosti pražského dopravního podniku prohánějí v řadě evropských měst, v USA, Kanadě, Rusku, ale třeba i v Austrálii.
Po výrobě kolejí i šití uniforem
Strojírna ještě v původní podobě vznikla mezi Palmovkou a Invalidovnou a dlouho byla známa jako Rustonka, tedy firma Ruston a spol. vyrábějící bagry a říční stroje. Později nesla název Pražská akciová strojírna a posléze i Ústřední dílny Elektrických podniků Praha. Tehdy zde kromě výroby kolejí a oprav vozů dokonce švadleny šily uniformy pražských tramvajáků.
V roce 1994 se podnik transformoval na Pražskou strojírnu a na pomezí Libně a Karlína působil do roku 2007. Pak se přesunul do areálu v Praze 9 – Vinoři.
Podle slov generálního ředitele strojírny Roberta Masaroviče dnes dodává firma kompletní servis výhybkových systémů nebo třeba systémy odvodnění trati.
„V letošním roce máme v plánu pokračovat v investicích zaměřených na zvýšení produktivity práce a bezpečnosti. K eliminaci prostojů ve výrobě přispívá moderní technologie a postupné obměňování starších strojů. Jednou z posledních větších investic bylo obráběcí centrum AXA, které výrobu zrychluje až o polovinu,“ řekl Deníku Masarovič.