Poslední dubnový den bude rovněž posledním dnem, kdy ze škodovácké výrobní linky sjede model Škoda Roomster.

„Výroba končí 30. dubna, o týden dříve už skončila výroba užitkové verze vozu, známá jako Škoda Praktik," uvedl Vítězslav Pelc z oddělení komunikace Škodovky.

O tom, že roomster, model, který sice nikdy úplně zářivě neoslnil trh, ale přesto patřil ke stabilním oporám prodeje mezi vozy s okřídleným šípem ve znaku, má na kahánku, informovala automobilka už minulý rok na jaře.

Roomster se měl ale vyrábět do konce května, nakonec k ukončení jeho výroby přistoupila Škoda Auto o měsíc dříve.

Důvod? Nic složitého, zkrátka není místo. Závod v Kvasinách, kde se roomstery rodí, je momentálně rozšiřován a bude zde nabíhat výroba nových modelů.

Kromě vlajkové lodi automobilky, Škody Superb, jsou to terénní vozy pro Škodu i Seat.

Řidič, kteří by chtěli na poslední chvíli využít možnosti a nového roomstera si koupit, by si měli pospíšit, objednávky už se totiž pochopitelně nepřijímají.

„K dispozici ještě máme omezený počet skladových vozů u našich obchodníků. Nicméně jsme byli pozitivně překvapeni zvýšeným zájmem o tento model v konečné fázi jeho životního cyklu," tvrdí Vítězslav Pelc.

Roomster vyráběla Škodovka od roku 2006 a byl tak nejstarším typem v modelové paletě značky, neprošel totiž za celou dobu žádnými vážnějšími změnami.V posledních letech se prodával za cenu od 259 900 korun.

Veřejným tajemstvím je to, že už na sklonku letošního roku by měl mít tento model svého zástupce.

Oficiálně sice Škodovka zatím nic komentovat nechce, nicméně spekuluje se o tom, že by tento model měl nahradit designově „převlečený" užitkový vůz Volkswagen Caddy nové generace a vyrábět by se měl v polském závodě VW v Poznani. „Bližší informace sdělíme ve správnou chvíli," odmítá spekulace Pelc.