Škoda Auto počítá s tím, že dobíjecí stanice budou vznikat podél hlavních páteřních tahů na pozemcích Ředitelství silnic a dálnic ČR, ale třeba i u nádraží. Napájet by je měla ekologická – uhlíkově neutrální – elektřina od ČEZ. S dalším velmi výrazným nárůstem počtu dobíjecích stanic stát počítá i v následujících letech; zejména s důrazem na budování dobíjecích bodů s rychlonabíjením. Budou potřeba, jestliže aktuální odhady počítají s tím, že do deseti let by v Česku mohlo být v provozu 300 až 500 tisíc plně elektrických vozidel.

Právě na rozvoj elektromobility Škoda Auto výrazně sází. Mimo jiné ohlašuje sebevědomé plány, že nabídku elektroaut se chystá výrazně rozšířit. K nynějšímu čistě elektrickému modelu Enyaq iV se začátkem příštího roku chystá připojit verzi Coupé – a následně mají přijít ještě tři další čistokrevné elektrovozy. To podle vedení automobilky pomůže udržet pracovní místa v závodech v České republice.

Zástupci státu chtěli s vrcholnými manažery firmy, včetně představitelů mateřského Volkswagenu, v pondělí jednat také o možném vzniku další továrny – takzvané gigafactory na výrobu baterií pro elektromobily. Jednou ze zvažovaných možností je její umístění v areálu bývalé elektrárny Prunéřov 1; dalšími variantami jsou Sokolovsko či Cheb (nicméně nakonec by mohla dostat přednost třeba i některá z okolních zemí, když velmi aktivní zájem projevují zvláště Poláci, ale i Slováci). Vedení Volkswagenu dalo v pondělí najevo, že rozhodování o umístění čtyř ze šestice plánovaných továren odsouvá, a to nejméně o půl roku. Se zástupci státu také vedení automobilky jedná o možné vládní pomoci v tíživé situaci dané nedostatkem elektronických čipů, což přináší jak značné množství rozpracovaných aut, tak i zastavování výroby. To naopak odkladu nestrpí.