Tenkrát se závod ještě jmenoval Laurin & Klement a vyráběl první jednoválcové motocykly, které právě měly i vlastní motory. O pár let později následovaly příčně ložené dvouválce a poté čtyřválcové motory. V roce 1905 vyjel ze závodu první automobil s názvem Voiturette A.

„Škoda Auto patří mezi nejstarší automobilky na světě a se svými inovacemi v oblasti vývoje motorů po několik generací výrazně přispívala k rozvoji individuální mobility. Tato tradice a zkušenost nám dává inspiraci až do dnešních dní,“ uvedl Christian Strube z představenstva Škoda Auto.

V dnešním koncernu Volkswagen hraje Škodovka podle Strubeho ve vývoji a výrobě motorů důležitou roli. „Pohonné jednotky, které se tu vyrábí, implementujeme do různých typů koncernových vozidel a platforem. Každý pátý motor, vyrobený v koncernu Volkswagen, byl vyvinut ve Škoda Auto,“ dodal.