Volkswagen chce podle médií Škodu směřovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. "Úkolem bude poskytnout značce Škoda větší kapacity," řekl Diess. Podle něj se tak nejedná o změně strategie firmy, koncern chce Škodu naopak podpořit.

Proti možnému budoucímu směřování Škody Auto, o kterém se spekuluje, se vymezily odbory mladoboleslavské automobilky. Zvažují určité kroky, mezi nimi i petici, kterou chystají spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady.

"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl už dříve předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

Továrna v Turecku

Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a Volkswagen a nyní přímo pro Volkswagen.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům už dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup. Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.