VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Špatná firemní barva ztěžuje podnikání

PRAHA - Nepříliš vhodně zvolená barva, kterou si malé a střední firmy vyberou pro svou prezentaci na veřejnosti, může ztížit jejich komunikaci s okolím, a tedy i jejich podnikání. Jednotlivé průmyslové obory mají totiž své typické barvy a firmy dělají dobře, pokud se jich drží. Vyplývá to z orientačního průzkumu České marketingové společnosti a polygrafické firmy Oki.

13.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Miroslav Rada

„Je potřeba zvolit správné charakteristické barvy, a to takové, které zákazníci od daného oboru podnikání očekávají. Pokud firma zvolí špatnou barvu, mohlo by se stát, že dojde ke zkreslení komunikace, a to je neefektivní,“ řekl marketingový poradce firmy Oki Václav Novotný.

Podle průzkumu patří například k typickým a zásadním barvám pro cestovní kanceláře žlutá, oranžová a červená. V lidech totiž vzbuzují pocit pohody a klidu, a to tím, že připomínají slunce, písek na pláži či barvu moře.

Naopak s právnickými kancelářemi lidé spojují tmavší barvy – šedou, černou a modrou. Podle průzkumu tyto barvy představují serióznost, důstojnost, konzervativnost a jistotu, tedy vlastnosti, které lidé od tohoto druhu činnosti očekávají.

Pastelové světlejší a přírodní barvy jsou pak spojovány s kosmetickými salony. Lidé tak za přirozené u tohoto druhu podnikání vnímají bílou, růžovou, světle modrou či světle zelenou.

Komplikovanější je situace u jazykových škol. Barvy spojené s jazykovými školami by měly vyjadřovat kvalifikovanost, serióznost, vzbuzovat důvěru, ale zároveň dávat příslib života, zajímavosti a dálek. Právě to podle průzkumu splňují modrá, zelená, oranžová a červená.

U specializací na určité jazyky pak hrají velkou roli národní barvy daných zemí.

Podle Novotného začaly malé a střední firmy komunikovat s veřejností i se svými obchodními partnery za pomoci barevných materiálů teprve nedávno.

A nejčastější chyba u firem, které se začnou prezentovat za pomoci barevných materiálů? Odborník se domnívá, že je to přemíra barevnosti. „Tři a více barev, to je jeden za základních kamenů úrazů malých a středních firem, které užívají barev přespříliš,“ vysvětluje specialista.

13.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Kam na Boleslavsku za zábavou? Vyberte si!

Videosouhrn Deníku – středa 13. prosince 2017

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Vánoční dárek pro Adélku: příspěvek na nové auto

Milovice - Léčba nemocné Adélky rodinu stojí spoustu času a peněz. Na nové auto už jim zkrátka nezbývá.

Hvězda internetu říká: Žiju si svůj sen

Střední Čechy /ROZHOVOR/ – Filip Portales alias Porty je osmnáctiletý youtuber a rodák z Mladé Boleslavi a podle svých slov rád navštěvuje i kraj na Mělnicku. „Líbil se mi pohled od zámku na soutok dvou řek,“ přiznal Porty.

OBRAZEM: Zpívali i ti z jedničky

Mladá Boleslav - Letos poprvé se do akce Česko zpívá koledy zapojili i v 1. Základní škole v Mladé Boleslavi. Známé koledy nakonec zpíval malý sbor učitelů, dětí a také rodiče.

Do boje s drogami se experti vrhají společně. Spojenými silami

Střední Čechy – Novou zbraní v boji s nástrahami návykových látek se má stát krajská protidrogová komise, zřízená jako poradní orgán středočeského radního pro oblast bezpečnosti a ICT Roberta Bezděka (ANO). O jejím ustavení ve středu informovala Helena Frintová z krajského úřadu. S tím, že komise by měla přispět ke koordinaci aktivit směřujících k ochraně jednotlivců před škodami způsobenými užíváním návykových látek, hazardním hraním a před dopady v podobě trestné činnosti.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT