„Každý týden otestujeme všechny zaměstnance, kteří se vyskytují v daném týdnu na pracovišti. V prvních dvou týdnech plošného testování se pozitivita pohybovala kolem 0,7% a má klesající tendenci,“ okomentoval Martin Ježek z oddělení komunikace.
Počet zaměstnanců je pak v každém týdnu trochu jiný, podle směnných systémů a počtu lidí v takzvaném režimu mobilní práce. Konkrétní čísla celkové nemocnosti uvnitř společnost však automobilka odmítá komentovat.
„Plošné testování dále zvyšuje efekt osmdesáti zavedených opatření k zamezení šíření covid-19 ve Škoda Auto. Její lokality v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí i Praze jsou díky tomu bezpečné. A to i díky úzké spolupráci se sociálním partnerem Odbory Kovo,“ poznamenal Martin Ježek. Mezi opatření, jež automobilka zavedla, patří například stojany s dezinfekcí, roušky, respirátory či nanoroušky. Automobilka je navíc už skoro rok kvůli covidu nekuřácká.
Škodovka je také připravená očkovat. Očkovací centra má ostatně zbudovaná již dávno. Chybí jen vakcíny. Ty jsou však nyní nedostatkovým zbožím úplně všude.
Přes všechny problémy si automobilka nadále stojí za tím, že nehodlá uzavírat výrobu. „Průmysl díky masivnímu testování přispívá ke společnému boji s pandemií a aktivně se tak podílí na řešení problému. Uzavření průmyslu by navíc bylo další velkou ranou pro hospodářství České republiky a již tak velmi napjatý státní rozpočet,“ okomentoval Ježek.
Továrnu tak nezastaví covid ani nedostatek komponentů. Ostatně s tím, že chybí čipy, se potýká už také skoro rok. Škoda Auto průběžně zavádí protiopatření, například optimalizaci poměru vyrobených modelů a využití uvolněné kapacity na výrobu jiných modelů, jako je například Škoda Enyaq iV.