Bylo to ke konci už opravdu vymakané auto, každá drobnost vychytaná. Tak hovoří Škodováci o svém historicky nejprodávanějším kusu Škodě Octavii Tour.

Jenže všechno krásné jednoho dne končí… Ruce tisíců zaměstnanců mladoboleslavské a vrchlabské automobilky Škoda se tak loučí s autem, které zaměstnanci vyráběli nepřetržitě od roku 2006. Z linky v Mladé Boleslavi a Vrchlabí jich dosud sjelo 2,5 milionu, což je o milion více, než v případě první generace octavie.

Firma Škoda, největší zaměstnavatel v regionu, totiž v pondělí potvrdil, že v červnu skončí s její výrobou.

Líbí se vám nadčasové hranatější tvary u druhé řady Octavie Tour a její o hodně nižší cena, i když s chudší nabídkou motorů? Pak moc neváhejte, na skladech u prodejců se podle našich informací zásoby lépe vybavených kusů tohoto modelu rychle tenčí. K dostání pak už bude jen nejnovější (třetí) model, i ten však příští rok čeká výměna za úplně nový model. Dochází tak ke střídání stráží, protože výrobu druhého modelu Octavie Tour nahradí nové auto. Limuzína s pracovním názvem Rapid se bude vyrábět v Mladé Boleslavi. Její skutečné jméno Škoda odhalí podle šéfa představenstva Winfrieda Vahlanda tento měsíc v Číně a podobu ukáže médiím asi v létě. Slavnostní předprodejní premiéra pro veřejnost se pak plánuje na autosalon v Paříži na podzim.

Koupit octavii druhé generace proto už nebude snadné stihnout, za pár týdnů se montáž definitivně zastaví. „Jméno Octavia Tour se během uplynulých osmi let stalo pojmem,“ říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. „Zejména druhá generace posunula Tour o úroveň výš. Měřeno nejen prostorem, ale také kvalitou a použitou technikou,“ podotkl Petr Pečenka.

Octavia Tour je nejdostupnějším modelem řady Octavia v novodobé historii značky. S motorem 1,4 MPI jej lze v akční nabídce Trumf pořídit za základní cenu pod 250 tisíc korun. Akční ceník zahrnuje také praktickou verzi Combi a výkonnější motor 1,6 MPI. S paketem Trumf Plus za 15 tisíc pak vůz dostává další výbavu.

Škoda slaví další prodejní rekordy

Škoda Auto prodala v letošním prvním čtvrtletí 242700 aut, což je o 11,8 procenta více než za stejné období loni. „Úspěšný byl pro automobilku i březen, kdy dosáhla nejlepšího měsíčního prodejního výsledku všech dob,“ podotkl mluvčí Škody Jozef Baláž. Počet vozů prodaných v březnu meziročně vzrostl o 12,1 procenta na 95200.

„V nadcházejících měsících budeme pokračovat v modelové ofenzívě a rozšíříme naši modelovou paletu o další nové, atraktivní modely,“ řekl člen představenstva pro prodej a marketing Jürgen Stackmann. Podle mluvčího podíl značky Škoda vzrostl na světovém trhu o 0,1 bodu na téměř 1,5 procenta. Automobilka chce do roku 2018 prodávat přes 1,5 milionu aut ročně. V roce 2011 prodala rekordních 879200 aut.

Výrazný zájem o vozy firma zaznamenala ve východní Evropě, zejména v Rusku, kde prodeje ve čtvrtletí vzrostly o 38,7 procenta na zhruba 28300 vozů. Na indickém trhu ve stejném období Škoda zaznamenala nárůst o 40 procent na více než 11500 vozů a v Číně prodala 59200 aut, o 8,9 procenta více než loni, upřesnil Baláž.

V západní Evropě v prvních třech měsících automobilka prodala necelých 98500 vozů, což činí meziroční nárůst o 3,7 procenta. Nejvíce vzrostly prodeje v Rakousku, o 23,6 procenta, ve Velké Británii, o 22,8 procenta, a ve Francii, o 19,3 procenta. V březnu šly v západní Evropě nejlépe na odbyt modely Škoda Fabia a Octavia. Nárůst prodeje v této části Evropy byl i u modelových řad Yeti a Roomster a dobře si vedl i Superb, dodal mluvčí.

Na trzích střední Evropy společnost v prvních třech měsících dosáhla díky více než 32600 prodaných vozů nárůstu o 5,5 procenta oproti loňsku. Na domácím trhu vzrostly březnové dodávky zákazníkům o 3,3 procenta na 5300 vozů. Nejoblíbenějším modelem zde dle mluvčího zůstává Octavia, významně přibývá také vozů Yeti a Superb.

Nejprodávanějším modelem značky v 1. čtvrtletí zůstala Octavia se 109.400 prodanými vozy, což činí nárůst o 15,5 procenta. Nejvyšší růst prodeje, 30,4 procenta, zaznamenal Yeti s 21.400 prodanými vozy, naopak pokles o 10,7 procenta nastal u modelu Superb, jichž se prodalo 27.600.

Škoda Auto loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy korun a tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Vloni firma zaměstnávala celkem 26565 lidí po celém světě a vytvořila 1850 nových pracovních míst.

Na rekordní prodeje a zisky opakovaně upozorňují odbory KOVO automobilky při vyjednávání s vedením o nové kolektivní smlouvě zajišťující růst platů zaměstnanců. Vloni se tarifní mzdy zvýšily o čtyři procenta, letos odbory požadují šest procent. Platnost kolektivní smlouvy skončila 31. března, odbory Kovo následně vstoupily do stávkové pohotovosti a doporučily zaměstnancům nenastupovat na sobotní směnu. Další kolo vyjednávání se má podle šéfa odborářů Jaroslava Povšíka konat ve čtvrtek.