„Automobilová společnost SVOTT a Škoda Auto zaplní budovu Mladá Boleslav I. Společnost Emerge se rozhodla rozšířit stávající prostory haly Mladá Boleslav II,“ upřesnila s odkazem na uživatele. „Nehledě na současné naplnění kapacity disponuje společnost CTP dalšími plochami k expanzi v parku Mladá Boleslav II Nepřevázka,“ upozornila na další plány Kateřina Wheeler ze stejné agentury.

Jako potvrzení předpokladů, že o prostory k průmyslové činnosti a podnikání v lokalitě zhruba 50 kilometrů od Prahy, s dobrým napojením na dálniční síť a v blízkosti Škody Auto bude zájem, vnímá rozšíření aktivit dosavadních nájemců i příchod nových Senior Business Developer společnosti CTP Jakub Kodr.

V objektu s označením I, zkolaudovaném před měsícem, bude mimo jiné působit Škoda Auto, která tam umístí testovací centrum a showroom s prezentační halou. Dalším uživatelem se stane automobilová společnost SVOTT, jež tam přestěhuje designové centrem s vývojovými a testovacími pracovišti a výrobnou prototypů. „Původní objekt se stával postupně nedostačující a pro další rozvoj společnosti měl řadu omezení,“ vysvětlil za svou firmu Radek David. Společnost podle něj zvažovala i vybodování vlastního objektu, ale nakonec se rozhodla pro nájem. Prý nejen kvůli lokalitě, ale také s ohledem na možnost uplatnit vlastní požadavky, poměrně specifické, a ovlivnit podobu vznikajícího objektu už během výstavby.

Budova s označením Mladá Boleslav II, kde se s kolaudací počítá v září, nabídne společnosti Emerge rozšíření skladu s nynější plochou 18 tisíc metrů čtverečních o dalších osm tisíc plošných metrů. Firma, která mimo jiné dodává plechové díly pro automobilový průmysl, v nové hale otevře své logistické centrum. Rozšíření skladu je podle slov výkonného ředitele společnosti Jana Ramzera dáno jak vlastním rozvojem a modernizací, tak také jde o reakci na požadavky zákazníků. „S rostoucí výrobou se navyšují typy výrobků i materiálů – a v rámci jednotlivých projektů rostou také požadavky na techniku, prostory, a hlavně zaměstnance,“ konstatoval Ramzer.

Byznys parky

Společnost CTP provozuje či buduje i řadu dalších byznys parků – má je na více než 90 místech v sedmi zemích včetně Slovenska, Maďarska, Srbska, Rumunska, Polska a Bulharska – a to i ve středních Čechách. Ne vždy se však její záměry setkají se souhlasem. Loni na podzim středočeští radní zaujali odmítavý postoj k výstavbě hal CTParku Prague North D8.3, D8.4, D8.5 a D8.6 u Kozomína na Mělnicku. Nesouhlasili se záborem zemědělské půdy – a odmítli i zhoršení kvality ovzduší v důsledku nadlimitního zatížení dopravou. Obce se v souvislosti s developerskými projekty také obávají o vodu – jak kvůli tomu, že se podle kritiků nevsakuji srážky a vysychají studně, tak v souvislosti s připojením nových velkých odběratelů na současnou vodovodní síť. Naopak zelenou dostalo třeba budování projektu v Chrášťanech na Praze-západ.

Sama společnost se hlásí k zásadám udržitelnosti a ochrany životního prostředí, kdy zveřejnila závazek dosáhnout do roku 2023 nulové uhlíkové stopy svého podnikání a projevuje zájem o takzvané brownfieldy (čili chátrající opuštěné průmyslové areály), a k sociální odpovědnosti, spočívající především v podpoře komunitních organizací zaměřených na děti a dospívající.

„Mezi další významné klienty CTP patří například společnosti Faurecia, GT Technology nebo Idiada,“ připomněla Kateřina Wheeler.