V prvním čtvrtletí roku 2013 se Rapid začne prodávat i v Číně a v Rusku. Podle člena představenstva Bohdana Wojnara se má Rapid stát po Octavii druhým nejvýznamnějším modelem značky. Zároveň uvedl, že Škoda zůstává co do očekávaných prodejů v letošním roce mírně optimistická. Loni prodala rekordních 879.200 vozů.

Kompaktní limuzína s rozměry mezi Fabií a Octavií by měla nahradit Octavii Tour, která představovala levnější variantu současné Octavie. Vyrábět se bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi spolu se sesterským Seatem Toledo.

Auto se pyšní 550 litry zavazadlového prostoru, což je nejvíce ve své třídě. Podle automobilky by měl být Rapid cenově dostupný rodinný vůz s praktickými řešeními. Těch výrobce udává celkem 19 a jde spíše o maličkosti, jako je držák reflexní vesty pod sedačkou, vyjímatelný odpadkový koš, škrabka na led integrovaná v krytu hrdla palivové nádrže nebo oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru.

Škoda bude Rapid dodávat se čtveřicí benzinových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru a dvěma diesely 1,6 TDI. Výkon agregátů se pohybuje od 55 kW do 90 kW. K dostání bude vedle manuální i automatická převodovka DSG. Délka vozu je 4,48 metru, šířka 1,71 metru a výška 1,46 metru. Nádrž pojme 55 litrů paliva a podle motorizace vystačí až na 1300 km.

Odborníci hodnotili jízdní vlastnosti nového modelu pozitivně, i když vůz podle nich nedosahuje jízdních kvalit Octavie druhé generace. Patrná je například mírná nestabilita ve vyšších rychlostech od zhruba 150 km/h. "Hodně mi jízdním projevem připomíná Octavii první generace. Myslím, že ten, kdo si nyní koupí Octavii II, může být klidný s tím, že si pořídil lepší auto, než je Rapid," uvedl František Dvořák ze serveru iDnes.

Podle Radka Pecáka z Aktuálně.cz auto nabízí dostatek místa na zadních sedadlech, což z něj dělá vůz vhodný pro rodinu. Jako jeho nevýhodu označil některé detaily ve zpracování nebo lacině vyhlížející materiály v interiéru.

O ceně Rapidu se prozatím jen spekuluje. Automobilka ji pravděpodobně oznámí až při výstavní premiéře vozu v září v Paříži. Podle odhadů odborníků by měla začínat pod 300.000 Kč. Konkurovat by rapid mohl sedanům nebo liftbackům v nižší střední třídě. Mezi ty patří například Chevrolet Cruz nebo Opel Astra sedan.