Ze všech stran je slyšet, že společnost Škoda Auto je ve fázi své dosud nejmohutnější modelové ofenzivy. A víte proč? Protože je to pravda.

Ostatně, návštěvníci autosalonu na březích Ženevského jezera to budou moci zhodnotit už za několik týdnů na vlastní oči. Automobilový veletrh začíná 6. března.

Škoda Auto v Ženevě před zraky světových odborníků i nadšenců představí poloterénní Octavii Scout, Octavii CNG s pohonem na stlačený zemní plyn a také největší novinku – designovou studii Škoda VisionC, o které se neoficiálně hovoří jako o Octavii Coupé.

Dostupné skici, jež byly tento týden vypuštěny do světa, odhalují, čím vším se nový model snaží okouzlit případné zákazníky.

Jako první upoutá pravděpodobně sportovní design.

Vůz je výrazně nižší, má ostré dynamické linie a netradiční trojúhelníková světla.

Sklon čelního i zadního skla je kvůli snížené výšce vozu větší, automobil tak vytváří zdání agresivity. V kabině však tato úprava způsobí méně prostoru, jak v přední, tak zadní části. Přední dveře budou bezrámové.

Podobně jako u dalších modifikací vozu Octavia má mít tento model údajně objemný úložný prostor, do něhož bude přístup řešen výklopnou zádí. Ne tedy prostřednictvím malého víka odděleného od zadního okna, nýbrž pátými dveřmi.

VisionC na první dojem skutečně vzbuzuje emocionální odezvu. Vypadá luxusně, sportovně a svěže. Mělo by se mu tedy podařit oslovit jak mladé zákazníky toužící po luxusu a moderním designu, tak zralejší řidiče, kterým jde rovněž o praktičnost. To bude pravděpodobně také důvod, proč se designéři nakonec rozhodli pro pětidveřovou variantu.

Pod kapotou by stroj měl mít jednoznačně čtyřválcový motor TSI nebo TDI, s maloobjemovými motory se nepočítá.

Jak to tak bývá, automobilka ohledně uvedení tohoto projektu do výroby vytrvale mlží. Na druhou stranu je jisté, že v rámci koncernu bude její zástupce čekat těžký boj, aby případnou výrobu prosadili.

Volkswagen pochopitelně jen s nechutí umožní růst konkurence pro svůj model Volkswagen CC.

Podle zákulisních informací se hovoří o náběhu nejdříve v závěru roku 2015, nebo v první polovině roku 2016.

Studie VisionC potvrzuje orientaci značky na mladé zákazníky. To, co začalo Rapidem Spaceback, by mělo pokračovat právě tímto modelem. Je možné, že do několika let vyroste ve Škodě Auto pěkná konkurence takovým značkám, jako je Audi, BMW nebo Mercedes