Tržby pak mladoboleslavská automobilka zvýšila o 3,9 procenta na 17,7 miliardy eur (439,2 miliardy Kč). Výroba automobilce loni klesla o 14,8 procenta na téměř 802.000 vozů. Volkswagen také upozornil, že hlavní závod v Mladé Boleslavi loni oslavil mimořádný milník, od zahájení výroby aut v roce 1905 se tam vyrobilo 15 milionů vozidel.

Už v lednu automobilka oznámila, že celosvětově dodala v loňském roce odběratelům 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut. Důvodem poklesu je pandemie a rovněž krize způsobená nedostatkem čipů do palubní elektroniky.

Škoda Auto se v České republice stala největším příjemcem podpory z vládního programu Antivirus. Stát jí v době epidemie poskytl na mzdy přes 1,33 miliardy korun.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Automobilový průmysl po celém světě předloni citelně zasáhla pandemie covidu-19, která měla dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Loni se pak automobilky potýkaly s nedostatkem součástek, zejména mikročipů, což narušilo i výrobu ve Škodě Auto. V letošním roce nejistotu pro automobilky představuje i ruská invaze na Ukrajinu, která je důležitým dodavatelem elektrických svazků pro auta.

Škoda Auto již oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastaví také export vozidel do Ruska. Kvůli výpadku dodávek elektrických svazků z Ukrajiny pak byla nucena zastavit výrobu elektromobilu Enyaq a hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq.