Poprvé v historii přichází největší česká automobilka Škoda Auto s vozem do lehčího terénu. V pondělí večer se na slavnostní předpremiéře na autosalonu v Ženevě představil vůz SUV Škoda Yeti, který nabídne výkonné motory a pohon 4x4! Máme první oficiální fotografie.

„Zavedení nového automobilu na trh je v současné době plánováno tak, že by se první vozy Yeti mohly u zákazníků objevit už během léta, došlo tedy k jeho předsunutí oproti původně plánovanému podzimnímu termínu,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Yeti se bude vyrábět v pobočném závodě Kvasiny na sdružené montážní lince společně s luxusní limuzínou Superb. „V současné chvíli běží ve výrobě ověřovací série, zahájení sériové výroby plánujeme na druhé čtvrtletí. Vůz vystavený v Ženevě je shodný s produkčním vozem,“ sdělil Krauskopf.

Ceny modelu budou oznámeny později, firma předpokládá, že je prozradí s postupným zaváděním Yetiho na trhy. Za přímé konkurenty modelu lze považovat vozy Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 a Suzuki Grand Vitara.

SUV, s nímž Škoda Auto rozšiřuje výrobní program o pátou modelovou řadu, nese typické znaky automobilů Škoda. Pětidveřový vůz o délce 4,2 m je snadno rozeznatelný díky výrazné přídi s charakteristickou maskou chladiče a robustní karoserii s širokými blatníky. Vyvážená koncepce podvozku umožňuje to, co slibuje design: potěšení z jízdy a dynamiku.

„Yeti je pokrokové, chytré a kompaktní SUV, kterým Škoda Auto vstupuje do tohoto segmentu. Všem verzím jsou vlastní velmi dobré jízdní vlastnosti a vysoká agilita,“ říká Krauskopf.

Verze 4×4 navíc nabízí výjimečné vlastnosti při jízdě terénem a velkou tažnou sílu. Vůz bude k dispozici s výkonnými a zároveň úspornými motory, které jsou bez výjimky přeplňované turbodmychadlem. V nabídce jsou dvě benzinové a tři naftové motorizace. Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je downsizingový benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru.

Funkční design modelu Yeti, který i přes svou robustnost vyzařuje spíše lehkost než mohutnost, pomohl splnit základní požadavky na přehlednost karoserie, zvýšenou polohu sedadel a možnosti variabilního využití vozu. Díky velkému zavazadlovému prostoru o objemu až 1760 litrů zvládne Yeti i náročné přepravní úkoly. Praktický upevňovací systém s posouvatelnými háčky a sítí uspoří čas při ukládání zavazadel a zabrání jejich pohybu za jízdy.

Spojením nízkých hodnot emisí a příznivé spotřeby paliva vytváří Yeti předpoklady pro další úspěšnou existenci třídy SUV. V současných ekonomických i ekologických podmínkách přináší vůz odpověď na otázky, které v této oblíbené a stále rostoucí třídě vyvolává stoupající ekologické povědomí.

Yeti nabídne tyto motory:

benzinové:

1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol)
1,8 TSI/118 kW (4×4)

naftové:

2,0 TDI CR 81 kW (pohon předních kol, 4×4)
2,0 TDI CR 103 kW (4×4)
2,0 TDI CR 125 kW (4×4)