Už třetí lednový den, tedy včera dopoledne, totiž sjelo z výrobní linky závodu v Kvasinách auto s pořadovým číslem dva miliony.
„Jako jubilejní vůz v tomto závodě tradiční české značky sjela z linky Škoda KodiaQ v odstínu bílá Moon," upřesnil tiskový mluvčí automobilky Jozef Baláž.
To, že se jednalo právě o Kodiaqa, tedy historicky první SUV značky Škoda, je symbolické, protože vůz, inspirovaný aljašským medvědem, stojí za výraznou proměnou kvasinského závodu.
„Naše společnost svůj východočeský závod výrazně rozšířila a do konce uplynulého roku tady zaměstnala 2 600 nových zaměstnanců. V následujících letech budou výrobní linky dále modernizovány a rozšiřovány," potvrdil mluvčí firmy.
O tom, že má boleslavská automobilka s Kvasinami velké plány, svědčí i slova člena představenstva za oblast výroby a logistiky Michaela Oeljeklause: „V následujících letech bude roční objem výroby v tomto závodě dále narůstat. Za tímto účelem budeme do závodu výrazně investovat a vytvoříme z něj kompetenční centrum pro výrobu vozů kategorie SUV. S náběhem výroby modelu Škoda KodiaQ jsme v této souvislosti nedávno dosáhli důležitého milníku," dodává.
Kvasinská pobočka skutečně zažila největší expanzi za dobu své zhruba osmdesátileté existence, jen kvůli přípravě na výrobu nové škodovky z dosud nezastoupeného segmentu sem firma investovala sedm miliard korun.
„V následujících letech vzroste výrobní kapacita závodu až na 280 000 vozů ročně," dodává Jozef Baláž.
Těsně před Vánoci přitom Škodovka oslavila jiné významné jubileum: devatenáctimiliontý vůz od počátku existence, tedy za 111 let trvání značky.
Tímto vozem byla Škoda Fabia, a stejně jako jubilant z Kvasin v barvě bílá Moon, „narodila" se ovšem v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.
Malé cíle nemá česká automobilka ani do budoucna, protože zatímco momentálně vyrábí zhruba jeden milion automobilů za rok, do roku 2025 plánuje toto množství zdvojnásobit.