Automobilka Škoda Auto na začátku ledna zahájila v mateřském závodě v Mladé Boleslavi sériovou výrobu modelu nesoucího označení Škoda Karoq. Po Kvasinách je to druhý domácí závod, v němž Škodovka svůj nový kompaktní vůz kategorie SUV vyrábí. Doma, „pod komínem“ tak automobilka montuje už čtyři modelové řady. Z naplno jedoucích výrobních linek zde totiž směrem ke svým zákazníkům sjíždí Škoda Fabia a Fabia Combi, Rapid a Rapid Spaceback a Octavia a Octavia Combi. Do boleslavské rodiny tak přibyl i Karoq, kterého se denně vyrobí až 320 exemplářů.

Zahájením prodeje modelu Karoq v říjnu loňského roku automobilka dále posílila svou SUV ofenzívu, zahájenou modelem Kodiaq. „Silná poptávka po našich SUV modelech potvrzuje, že jsme vozy Škoda Karoq a Škoda Kodiaq uvedli na trh ve správný čas,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti za oblast výroby a logistiky. „Jsme hrdí na to, že se závod v Mladé Boleslavi nyní stává dalším výrobním místem pro model Karoq v České republice,“ doplnil Oeljeklaus.

V roce 2017 z výrobních hal v Mladé Boleslavi vyjelo přibližně 547 000 vozů značky Škoda. Škodovka do výroby modelu Karoq v hlavním výrobním závodě investovala zhruba 16,6 milionů eur.

Škoda Karoq je v současnosti vyráběna se čtyřmi typy motorů, jejichž možnosti v oblasti volby převodovek dohromady dávají případným zákazníkům osm možných kombinací. U všech hnacích agregátů je vedle manuální převodovky dostupné také automatické řazení. Zážehové (benzinové) motory zastupuje litrové TSI a patnáctistovka TSI, vznětové (naftové) pak šestnáctistovku TDI a dvoulitr TDI.

Poprvé ve voze značky Škoda mají cestující k dispozici individuálně programovatelný digitální přístrojový panel. Displej modelu Karoq je možné personalizovat a propojit se systémem infotainmentu. Díky LTE modulu (technologie, určená pro vysokorychlostní Internet v mobilních sítích) a WiFi hotspotu se mohou pasažéři ve voze Škoda Karoq kdykoliv při své jízdě připojit k internetu.

V rámci své Strategie 2025 bude značka Škoda, podle slov vedení firmy, v následujících letech svou modelovou paletu důsledně rozšiřovat. Zaměří se přitom především na rozšiřování nabídky vozů kategorie SUV.  

Zahájením sériové výroby modelu Škoda Karoq v Mladé Boleslavi teď automobilka dosáhla dalšího milníku – Škoda Karoq je jediným modelem značky s okřídleným šípem ve znaku, který je vyráběn ve dvou českých závodech automobilky.