Přípravám na návrat zákazníků se včera dopoledne věnovala i benátecká kadeřnice Renata Vaňousková. „Už dvě hodiny se chystám na zítra. Těším se hodně ale na druhou stranu vměstnat všechny lidi do tří týdnů je těžké. S kolegyní řešíme jak natáhnout dny,“ popsala podnikatelka, která se v kadeřnictví střídá ještě s kolegyní.

Řešila přitom nejen záplavu zájemců, ale i způsob, jak v této souvislosti dodržet stanovená opatření. Není to totiž vůbec jednoduché. „Můžeme tady být vždycky jen jedna na jednoho zákazníka,“ zmínila. A to je složité.

Kadeřnice ale obvykle objednávají zákaznice po několika desítkách minut. Zatímco jedna dáma čeká, až jí chytne barva na vlasy, další už může sedět v kadeřnickém křesle.

Zájem o kadeřnické služby je přitom po dlouhé přestávce nebývale velký. „Já bych klidně stříhala do noci, ale když nabídnu termín třeba až v devět hodin večer, tak ho málokdo chce,“ poznamenala Vaňousková.

Zatím plánuje, že ráno začne dříve a vpodvečer neskončí v devatenáct hodin, ale natáhne zavíračku o dvě až tři hodiny.

Renata Vaňousková během jarní vlny koronaviru dobrovolničila, nosila seniorům jídlo, nebo vyvenčila psa. Na podzim už se této činnosti tolik nevěnovala. „Už nebylo tolik potřeba. Taky jsme se bála někam jezdit a někomu vozit jídlo. Situace je horší než na jaře, byla jsem ráda, že jsme si udělala svoje věci,“ dodala Renata Vaňousková.