„Zkoušet se může normálně. Máme však v obchodě páru a po každém zákazníkovi oblečení dezinfikujeme párou. To není nařízení. Děláme to tak běžně i když přijde oblečení od výrobce," okomentovala dění majitelka butiku. Živobytí jí zachránilo to, že i v době tvrdého lockdownu měla výdejové okénko a zboží nabízela prostřednictvím sociální sítě Facebook.

Ostatně podobné řešení pojaly i velké butiky schované v obchodních centrech. I tam přicházejí od začátku týdne zástupy zákazníků. Ani zde se však neprojevila nákupní horečka. Jen před jedním butikem s módou pro mladé v obchodním domě nedaleko dálnice byla i v úterý stále velké fronta. Ostatně čemu se divit, teenageři stále rostou a tak jim oblečení už docházelo.

Spousta butiků schovaných v obchodních domech má už jarní kolekce. Přesto se zde snaží doprodat hlavně ty zimní a podzimní. „Je to fajn, mají pěkné slevy. Jenže svetry a bundy teď zrovna nepotřebuju," povzdechla si jedna ze zákaznic paní Kristýna.

A co lidé nakupují po znovuotevření nejčastěji? Podle zákazníků, které redakce na nákupech oslovila, jsou to hlavně boty či spodní prádlo. „S botama mám problém, potřeboval jsem něco na turistiku a co jsem si objednal z eshopu, to jsem vrátil. Dneska jsem si je konečně pořídil. a už mi docházely také trenýrky," potvrdil zákazník Tomáš.