Žádné stěhování do Ruska či do Číny. Škoda Auto svébytně zůstává v České republice a zahájila masivní investice do rozšíření závodu. „Mohu oficiálně potvrdit, že nový vůz, který jsme právě představili, půjde v blízké podobě do sériové výroby, a to už v roce 2012 v Mladé Boleslavi,“ řekl šéf Škody Auto Winfried Vahland.

„Tento nový projekt jednoznačně posiluje naši pozici na domácím trhu,“ řekl Boleslavskému deníku člen představenstva Bohdan Wojnar. „Rozšíření modelové palety je pro nás alfou i omegou. Je to nový projekt, který ale bude znamenat hodně práce i radosti. Výroba nového vozu nespadne jen tak z nebe, ale myslím, že v letošním roce jsme k realizaci tohoto projektu velmi dobře vykročili, koneckonců počet uchazečů o práci u nás ve Škodě mluví sám za sebe,“ podotkl Wojnar.

Podle mluvčího škodovky Rudolfa Dreithalera se již v březnu začalo s investicí do rozšíření výrobní haly, kde se bude nový vůz vyrábět spolu s octavií. Představený koncept MissionL se dostane do výroby v téměř nezměněné podobě, jak byl představen. Některé prvky, jako například zapuštěné kliky dveří se ale do sériové výroby dostanou jen velmi těžko už vzhledem k bezpečnostním normám.

„Nový design je moderní, svěží, hravý, má jasné ostré linie. Vůz je sice kompaktní, ale ohromí velkým vnitřním prostorem plnohodnotným pro pět osob a velkým zavazadlovým prostorem,“ dodal člen představenstva odpovědný za vývoj Eckhard Scholz. Vyvážené proporce jsou tvořeny čistě modelovanými plochami a ostře řezanými liniemi. Dojem robustnosti a elegance tohoto liftbacku umocňuje zvýrazněná linie blatníků v kombinaci s 18" koly z lehké slitiny. Stejně jako u konceptu VisionD, i zde je dominantou přídě nová interpretace typických znaků ŠKODA.

Logo s okřídleným šípem je samostatnou dominantou přední hrany kapoty. Mřížku chladiče, tvořenou vertikálními lamelami, lemuje chromovaný rámeček. Zejména za šera vyniknou přední a mlhové světlomety, jejichž upořádání evokuje tvar čtyřlístku. Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů. V jejich krystalické struktuře opět našly uplatnění ostré linie – téma, které připomíná řemeslné umění českých brusičů sklad. Tento motiv se opakuje i na dalších místech karoserie a interiéru.