Ze 30 tisíc hlasů získal podporu 3,6 procenta. Konkurence byla početná: 55 automobilových novinek: modelů, které byly na tam ním trhu představeny během letošního roku (nebo si je tam bude možno objednat nejpozději do března).

Další medailové pozice získaly v kategorii aut oblíbených mezi švýcarskou veřejností Audi Q4 E-Tron – tedy také elektrické SUV, které je v rámci koncernu Volkswagen vlastně sourozencem enyaqu – a Peugeot 308. Titul Auto roku, o jehož udělení rozhodují odborníci a specializovaní motorističtí novináři, ve Švýcarsku získal elektrický Hyundai Ioniq 5 s výrazným náskokem před před Renaultem Mégane E-Tech Electric a rovněž elektrickou Kiou EV6.

Úspěch Škodovky ocenil ředitel tamního zastoupení značky Markus Kohler. „Překvapilo mě loňské vítězství,“ odkázal na úspěch octavie. „A teď jsem to zase já. Veřejnost evidentně raději volí rozumná auta místo bláznivých aut snů,“ citoval jeho slova web jednoho z pořadatelů ankety Schweizer Illustrierte. Kohler současně upozornil na pokrok, který vozy s okřídleným šípem udělaly proti době před 30 roky, kdy jejich dovoz do Švýcarska začínal. „Když si vzpomenu, kde byla značka před třemi desetiletími, nikdy bych se neodvážil snít o takovém úspěchu,“ prohlásil reprezentant značky.

Enyaq je modelem, který pro automobilku hodně znamená nejen jako první čistě elektrické auto – tedy výhradně s provozem na baterie – představující pro firmu mezník na ohlášeném přechodu k elektromobilitě. V Mladé Boleslavi se montuje na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen; jako jediný vůz založený na této platformě, který se nevyrábí v Německu. A je to vůz, od kterého si Škoda Auto hodně slibuje.

Že očekávání nemusí být nereálná, naznačují i další již získaná ocenění: v posledním čtvrtroce toto auto získalo cenu Golden Steering Wheel 2021 jako nejlepší elektrické SUV, tedy v Německu prestižní Zlatý volant, udělovaný časopisy Auto Bild a Bild am Sonntag, a uspělo také v soutěži Auto Trophy 2021 motoristického časopisu Auto Zeitung jako nejlepší elektrické SUV v ceně do 50 tisíc eur i vítěz kategorie dovážených vozů.

Úspěchy přinesla i anketa Rodinné auto roku odborného časopisu Auto Straßenverkehr: vedle celkového vítězství mezi vozy, za něž je třeba zaplatit méně než 25 tisíc eur (po započtení dotace) to byla i ocenění za technologie a za design. Už nyní také enyaq slaví úspěch v evropské soutěži Auto roku, i když se její výsledky budou vyhlašovat až v únoru: jde o jeden ze sedmi vozů, které postoupily do finále.