Podle šéfa motorového centra Martina Hrdličky v Česaně pomalu vzniká malé Silicon Valley. A jakkoliv úsměvně zní srovnání vývojového centra v areálu v Ptácké ulici s technologickým centrem na jihu San Francisca, skutečně je na místě. Stejně jako Silicon Valley zásobuje novými technologiemi celý svět, bude nyní rozšířené motorové centrum zásobovat novými motory všechny světové trhy nejen Škody, ale celého koncernu Volkswagen.

„Automobilka své vozy dodává do sto dvaceti zemí, a každá z nich má jiné emisní limity i legislativu. Abychom jí vyhověli, je právě naším úkolem," podotkl Hrdlička při včerejším slavnostním uvedení laboratoře do provozu.

Ilustrační foto.
Elektromobily dobijí řidiči už u sedmdesáti stanic

Nová část motorového centra zabírá plochu před 3600 metrů čtverečních a ukrývá tři válcová zkušební zařízení, ve kterých mohou být testovány vozy s neuvěřitelným výkonem až 300 kW.

Přesto tam bude v rámci jedné směny pracovat pouhých osm lidí. Značný nepoměr má přitom jednoduché vysvětlení, technologie, která ve světovém kontextu patří ke špičce, zabírá několik pater.

Jen provozní technologie nutná pro hladké fungování tří testovacích stanovišť zabírá dvě horní patra a jedno a půl patra spodního. Dále je součástí objektu prostorná klimatizovaná garáž (vozy musí mít před testováním předepsanou teplotu) pro dvaatřicet testovaných vozidel, čerpací stanice s referenčním palivem nebo sklad kalibračních plynů.

Ilustrační foto
Ochránci přírody se bojí odpovědnosti za Štěpánku

V budově mají rovněž novou stanici členové hasičského záchranného sboru, aby byli v případě nehody v objektu plném hořlavých materiálů okamžitě k dispozici.

„Rozšířením motorového centra se zároveň vydáváme důležitým směrem k novým, technicky pokrokovým řešením, neboť nová laboratoř představuje rozšíření našich vývojových aktivit v oblasti elektromobility," uvedl člen představenstva za oblast technického vývoje Škoda Auto Christian Strube.

Automobilku tato investice, s jejíž realizací se začalo před dvěma lety, stála patnáct milionů eur, což je přes čtyři sta milionů korun.

Zatímco vznik první části motorového centra uvedeného do provozu v září roku 2014 znamenal výrazné přenesení vývojových kompetencí z jiných hráčů v rámci koncernu Volkswagen právě na Škodu, výstavba nového objektu je potvrzením pozice české automobilky.

Klíčovým pracovištěm nové části vývojového komplexu je válcová zkušebna simulující jízdní odpory testovaných vozidel. Do roku 2019 přibudou ještě další dvě stejná válcová zkušební zařízení.

V nové části motorového centra bude ročně probíhat až 2600 měření, a to v třísměnném provozu.

Základní škola Pastelka v Mladé Boleslav
Kvůli oknům protopili za měsíc půl milionu