VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česana roste, motory vyvíjí pro celý svět

Mladá Boleslav – Škoda Auto včera slavnostně uvedla do provozu novou válcovou laboratoř, která bude patřit vývoji a testování nových motorů, nejen spalovacích, ale také hybridních nebo alternativních.

5.5.2017
SDÍLEJ:

Škoda Auto včera slavnostně uvedla do provozu novou válcovou laboratoř, kde bude probíhat vývoj a testování nových motorů, a to zdaleka nejen těch spalovacích, ale také hybridních či vyloženě alternativních.Foto: Deník / Weiss Martin

Podle šéfa motorového centra Martina Hrdličky v Česaně pomalu vzniká malé Silicon Valley. A jakkoliv úsměvně zní srovnání vývojového centra v areálu v Ptácké ulici s technologickým centrem na jihu San Francisca, skutečně je na místě. Stejně jako Silicon Valley zásobuje novými technologiemi celý svět, bude nyní rozšířené motorové centrum zásobovat novými motory všechny světové trhy nejen Škody, ale celého koncernu Volkswagen.

„Automobilka své vozy dodává do sto dvaceti zemí, a každá z nich má jiné emisní limity i legislativu. Abychom jí vyhověli, je právě naším úkolem," podotkl Hrdlička při včerejším slavnostním uvedení laboratoře do provozu.

Nová část motorového centra zabírá plochu před 3600 metrů čtverečních a ukrývá tři válcová zkušební zařízení, ve kterých mohou být testovány vozy s neuvěřitelným výkonem až 300 kW.

Přesto tam bude v rámci jedné směny pracovat pouhých osm lidí. Značný nepoměr má přitom jednoduché vysvětlení, technologie, která ve světovém kontextu patří ke špičce, zabírá několik pater.

Jen provozní technologie nutná pro hladké fungování tří testovacích stanovišť zabírá dvě horní patra a jedno a půl patra spodního. Dále je součástí objektu prostorná klimatizovaná garáž (vozy musí mít před testováním předepsanou teplotu) pro dvaatřicet testovaných vozidel, čerpací stanice s referenčním palivem nebo sklad kalibračních plynů.

V budově mají rovněž novou stanici členové hasičského záchranného sboru, aby byli v případě nehody v objektu plném hořlavých materiálů okamžitě k dispozici.

„Rozšířením motorového centra se zároveň vydáváme důležitým směrem k novým, technicky pokrokovým řešením, neboť nová laboratoř představuje rozšíření našich vývojových aktivit v oblasti elektromobility," uvedl člen představenstva za oblast technického vývoje Škoda Auto Christian Strube.

Automobilku tato investice, s jejíž realizací se začalo před dvěma lety, stála patnáct milionů eur, což je přes čtyři sta milionů korun.

Zatímco vznik první části motorového centra uvedeného do provozu v září roku 2014 znamenal výrazné přenesení vývojových kompetencí z jiných hráčů v rámci koncernu Volkswagen právě na Škodu, výstavba nového objektu je potvrzením pozice české automobilky.

Klíčovým pracovištěm nové části vývojového komplexu je válcová zkušebna simulující jízdní odpory testovaných vozidel. Do roku 2019 přibudou ještě další dvě stejná válcová zkušební zařízení.

V nové části motorového centra bude ročně probíhat až 2600 měření, a to v třísměnném provozu.

Autor: Martin Weiss

5.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pražský okruh.

Na dostavbu Pražského okruhu ministerstvo kývlo

Mladá Boleslav (v tmavém) - Sparta 1:4.
5

Výborný si veze z Boleslavi tři body

Strašidelný úvod, bez nemocného kouče Uhrina schytala Boleslav debakl

Praha /FOTOGALERIE/ – Kritický čas: 17:30 – 17:35. Právě v něm, hned v samotném úvodu střetnutí, ztratili fotbalisté Mladé Boleslavi reálnou šanci na body z pražské Julisky. Sice se ještě naděje na úspěch lehce dotkli, ale nakonec domácí Dukle podlehli 1:3. V tabulce HET ligy je tak soupeř přeskočil.

Rezervní týmy prožily nechutný závěr podzimu

Střední Čechy – Pořádně hořkou pachuť měl závěr podzimu pro rezervní týmy Dobrovice a Mnichovohradišťského SK v krajské I. B třídě. 

AKTUALIZOVÁNO

S kabelkou žena přišla o desítky tisíc korun

Jesenice – Jako varování pro čas předvánočního shonu může posloužit krádež s velmi nemilými následky, jíž se od čtvrtka zabývají policisté z Prahy-venkov: Jih.

Škoda zkouší přepravu dílů do Číny po železnici

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka před nedávnem odstartovala pilotní testovací projekt přepravy sériových dílů do Číny po železnici. Zkušební kontejner, který je v této chvíli na cestě, obsahuje sériové díly, které Škodovka standardně přepravuje námořní dopravou. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT