V Evropě se dodávky vozů Škoda zákazníkům v červnu vyvíjely opět lépe než celkový trh a značka tak zvýšila svůj tržní podíl na 4,1 procento (červen 2012: 3,9 procent).
Česká automobilka v prvním pololetí roku 2013 dodala zákazníkům na celém světě 464 600 vozů (leden až červen 2012: 493 000 vozů; -5,8 procent). Dodávky v prvním pololetí roku 2013 byly ovlivněny zejména generační obměnou a náběhem modelů Škoda Octavia a Superb. Navíc odbyt značky ovlivnila špatná kondice řady evropských automobilových trhů.
„Škoda v prvním pololetí, za nepříznivých podmínek, nadále úspěšně realizovala Růstovou strategii," říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.
„V prvních šesti měsících počty našich dodávek zákazníkům ještě lehce klesaly, což bylo způsobeno náběhem výroby nové generace vozu Octavia a slabou poptávkou na evropských trzích. V červnu jsme poprvé v roce 2013 dodali zákazníkům více vozů než ve stejném měsíci minulého roku. Červen 2013 je také nejlepším červnem v historii značky Škoda," říká Winfried Vahland.
„Ve druhé polovině roku počítáme s dalším růstem prodejů. Avšak rámcové ekonomické podmínky zejména na evropských trzích zůstávají i nadále velmi náročné," dodává Winfried Vahland.
Škoda v letošním roce na trh uvede celkem osm nových nebo přepracovaných modelů. Před několika dny padl startovní výstřel pro novou generaci vozu Octavia RS a pro modernizovaný model Superb ve verzích limuzína a kombi. Ve druhém pololetí bude česká automobilka v ofenzívě pokračovat.
V západní Evropě dodala Škoda v červnu svým zákazníkům 35 700 vozů a dostala se mírně nad úroveň loňského roku. Česká automobilka se tak vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh. Podíl značky Škoda na západoevropském trhu vzrostl v červnu na 3,2 procenta (červen 2012: 3,0 procenta).
Od ledna do června dodala Škoda svým zákazníkům v západní Evropě 186 200 vozů, o 4,7 procenta méně než v prvním pololetí roku 2012 (195 400 vozů). V Německu, na druhém nejsilnějším trhu značky, dodala automobilka do konce června svým zákazníkům 68 200 vozů (leden až červen 2012: 70.600 vozů; -3,4 procenta).
Tím Škoda obhájila svou vedoucí pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii vzrostl počet dodávek zákazníkům v prvním pololetí o 16,9 procent. V Dánsku se české automobilce podařilo své prodeje za období leden až červen zvýšit téměř na dvojnásobek.
Ve východní Evropě klesly v červnu dodávky vozů značky zákazníkům o 0,8 procenta na necelých 12 500 vozů (červen 2012: 12 600). Tržní podíl značky Škoda současně vzrostl na 4,5 procenta.
V prvním pololetí roku 2013 dodala automobilka svým východoevropským zákazníkům celkem 59 100 vozů, o 9,4 procenta méně než ve stejném období minulého roku, kdy bylo dodáno 65 200 vozů. Nejsilnějším trhem je opět Rusko. K ruským zákazníkům v červnu zamířilo 9 100 vozů, o 4,6 procent méně než v červnu minulého roku.
Ve střední Evropě dodala automobilka v červnu svým zákazníkům 11 500 vozů (červen 2012: 11.700; -1,6 procenta). Tržní podíl v červnu činil necelých 19,1 procento. V prvním pololetí bylo zákazníkům ve střední Evropě dodáno 61 600 vozů (leden až červen 2012: 66 600; -7,6 procent). Na domácím českém trhu vzrostl tržní podíl značky v prvním pololetí na 35 procent. Zákazníkům bylo dodáno 28 300 vozů (první pololetí 2012: 30 700; -7,6 procent).
Škoda v červnu podstatně zvýšila dodávky zákazníkům v Číně: 21 200 vozů na největším trhu značky Škoda představuje nárůst o 5,2 procenta oproti červnu 2012. Od ledna do června prodala Škoda v Číně 120 200 vozů (leden až červen 2012: 120 700 dodávek zákazníkům, -0,4 procenta).