Krize-nekrize, Škodovka je na dobré cestě! Zvýšila zisk.

Ačkoliv dosud se dařilo zvyšovat prodej nových vozů Škoda, protože o ně mají zákazníci velký zájem nejen v Česku, ale i na západních trzích, zisk z mnoha důvodů pokulhával. Teď se snad i tento důležitý ukazatel otáčí.

Škoda Auto je největší regionální zaměstnavatel, má kolem 24 tisíc zaměstnanců, z nichž převážná většina je z Mladoboleslavska. Agenturních dělníků v Mladé Boleslavi zůstává už jen kolem 1500.

„Škoda Auto vydělala v prvním čtvrtletí 2,06 miliardy korun, meziročně o 561 procent více. Tržby se zvýšily 32 procent na 52,5 miliardy korun,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí firmy Jaroslav Černý. Firma prodala od ledna do března 179 tisíc vozů, o čtvrtinu víc než za stejné období loni.

Na celkových výsledcích se podle Černého projevil kromě vyššího odbytu také pozitivní vliv směnných kurzů. „Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009,“ uvedl člen představenstva společnosti Reinhard Fleger.

Za zvýšením počtu dodávek v 1. čtvrtletí stojí především růst čínského trhu s 43 tisíci vozů (+121,9 procenta) a pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28 tisíci vozů (+12,9 procenta). O růst ve střední Evropě se zasloužil zejména český trh, kde se prodalo přes 13 tisíc aut, tedy o 26,6 procenta více než loni.

„Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 procenta,“ dodal Fleger.