Automobilka Škoda představí 10. července na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nejrychlejší sériovou Octavii všech dob. Nová Škoda Octavia RS oslaví v tento den svou světovou premiéru.

Nejnovější model je pokračováním největší modelové ofenzívy v historii značky Škoda. Třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS zaujme výkonnými a současně úspornými motory, dravým designem a moderní technikou.

„Náš nejmladší model spojuje sílu a současně příznivou spotřebu, emoce a rozum. Nikdy předtím nebyla Octavia RS tak rychlá, dynamická a současně tak praktická, bezpečná a komfortní jako tato třetí generace," říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou). Navíc nový model poskytuje všechny vynikající vlastnosti nového modelu Škoda Octavia: maximální funkčnost, dostatek prostoru, špičkovou bezpečnost, nejmodernější asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu a vynikající poměr ceny a výkonu.

Prodej nového vozu Škoda Octavia RS bude v České republice zahájen 12. července 2013 u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.

Dostatek síly novému modelu Škoda Octavia RS poskytují dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový benzinový motor o výkonu 162 kW (220 k) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k). Benzinový motor 2,0 TSI ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu Octavia RS zrychlení u 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 s. Maximální rychlost činí 248 km/h a je tak o 6 km/h vyšší než tomu bylo u druhé generace vozu Octavia RS. S novým vznětovým motorem 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost této motorizace je 232 km/h (s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou).

Ve srovnání s druhou generací vozu Octavia RS mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď ručně řazená převodovka nebo dvouspojková převodovka DSG, obě šestistupňové.

Optimální jízdní vlastnosti kompaktního sportovního vozu zaručuje moderní podvozek. Nová Škoda Octavia RS je sériově vybavena sportovním podvozkem. K tomu byla karoserie oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu.

Precizní vedení stopy zajišťuje přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny. Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Tato funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou.

Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje také nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. Tato technologie vyžaduje od řidiče menší úhel natočení volantu pro dosažení požadovaného poloměru zatáčky. To znamená méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách.

Dravost a kvalitu na první pohled vyzařuje design nové generace modelu Škoda Octavia RS. Nejmladší model značky Škoda staví své sportovní geny v obou karosářských verzích suverénně na odiv. Každému, kdo vůz uvidí, je hned jasné: toto je nová sportovní Octavia RS. Jasně se tu uplatňuje nový designový jazyk značky.

Čelní pohled se vyznačuje zdařilou souhrou charakteristické masky chladiče s plaketou RS, výraznými otvory pro vstup vzduchu se strukturou včelích pláství, novým předním spojlerem, mlhovými světlomety v designu RS a novými, nyní sériově montovanými bi-xenonovými světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení.