Jde o první linku pro lisování hliníkových karosářských dílů ve firmě Škoda Auto a denně vyrobí až třiadvacet tisíc výlisků pro různé modely.

Hala, v níž je linka PXL II umístěna, má rozlohu úctyhodných 11600 metrů čtverečních a budovala se téměř dva roky. Zanedbatelné nejsou ani náklady na její vznik, Škoda Auto to stálo víc než 86 milionů euro. „Ve vysoce moderní lisovně bude poprvé možné lisovat i velké karosářské díly z hliníku," upřesnil tiskový mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Slavnostnímu uvedení do provozu přihlíželi i zástupci vedení automobilky včetně Michaela Oeljeklaus, člena představenstva za oblast výroby a logistiky, který k tomu řekl: „Nová lisovna je další důležitou součástí naší ekologické strategie GreenFuture, zaměřené na výrobu, šetrnou k přírodním zdrojům, a na energeticky efektivní vozidla. Linka je jednou z nejmodernějších svého druhu ve střední Evropě. Vedle své příkladné energetické efektivity díky decentrálně pracujícím servomotorům umožňuje také mimořádně flexibilní výrobu a podstatně kratší časy na výměnu nářadí."

Nová linka je schopna energii, která se u lisování uvolňuje, rekuperovat. Ve srovnání s běžnými linkami má tedy v trvalém provozu až o 15 procent nižší spotřebu energie. Dalším bonusem je velmi jednoduchá obsluha a fakt, že se čas na výměnu nářadí zkrátil na tři minuty. S více než tisíci zaměstnanci bude Škodovka novou lisovnu provozovat ve dvanáctihodinových směnách sedm dní v týdnu, 24 hodin denně.