Bonus je na kontě. A tento měsíc i třináctý plat. To jsou letos nemalé peníze. Škodováci si tak užívají odměn a benefitů za svoji práci. Automobilka, která od roku 1991 patří pod křídla koncernu Volkswagen, totiž nestačí vyrábět a málem každý měsíc posouvá výrobní a prodejní rekordy. Ani květen není výjimkou.

Celosvětové dodávky vozů Škoda za měsíc květen:

Octavia 35 000
Rapid 18 100
Fabia 17 000
Kodiaq 13 500
Superb 11 900
Karoq 10 400
Citigo 3 700

„Poprvé v historii naší společnosti jsme v květnu dodali našim zákazníkům více než 100 000 vozů,“ řekl Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „To jasně ukazuje, že se nám s naší atraktivní modelovou paletou podařilo pro značku Škoda nadchnout nové skupiny zákazníků. Vysoká poptávka po našich SUV Kodiaq a Karoq nás velice těší a dokazuje, že v rámci naší SUV ofenzívy nabízíme ty správné vozy ve správnou dobu,“ dodal Favey.

„Nedivím se, že se naše auta dobře prodávají,“ říká J. Š., zaměstnanec montáže v Kvasinách. Podle něj zákazníky oslovují především poměrem ceny a užitku. „Montujeme auta ze stejných dílů jako VW, ale naše auta musí být levnější, takže si lidi logicky raději koupí Fabii než Polo,“ vysvětluje a dodává, že u mnoha jeho kolegů hrála a hraje roli hrdost ke značce. „Mám spousty známých, kteří by si nekoupili jiné auto než škodovku.“

Ilustrační foto.
Očekávejte silniční děs: přichází období oprav

Řidič vozu Hyundai Accent z roku 2003 vidí věc jinak. „Věrnost ke značce? Nesmysl. Je mi jedno, čím jezdím, tahle ojetina byla levnější než stejně staré škodovky. Auto je pro mě spotřební zboží, ego si tím nehoním,“ odpověděl pětatřicetiletý muž dojíždějící do Mladé Boleslavi za prací z nedalekého Liberce.

Automobilka Škoda zvýšila v květnu své dodávky zákazníkům o 13,4 procenta na 112 400 vozů, přičemž za loňský květen to bylo 99 100 vozů. Tyto hodnoty představují nejlepší květnový výsledek v dosavadní historii podniku. Značka silně rostla zejména v Číně, konkrétně o 35,4 procenta a v Rusku, zde to bylo o 19,8 procenta. Velký podíl na stálém růstu Škody má vysoká poptávka po modelech kategorie SUV Škoda Kodiaq a Škoda Karoq.

Také v západní Evropě vzrostly dodávky nedočkavým zákazníkům ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 3,3 procenta na 44 200 vozů. V loňském roce to bylo 42 800 nových škodovek. Na největším evropském trhu v Německu se sice prodalo o 400 automobilů méně (15 500 / 15 100), ale například ve Francii, Švédsku, Španělsku, Finsku a Řecku si česká automobilka polepšila dvouciferným růstem.

Vítězem čtyřiačtyřicátého ročníku Rally Bohemia se stala posádka ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler, kteří na start vyrazili s číslem jedna.
Na Bohemii má přijet Raimund Baumschlager

Ve střední Evropě potvrdila Škoda se 19 300 dodávkami vozů zákazníkům výsledek stejného období minulého roku. Na domácí český bylo dodáno celkem 8 700 vozů, což je o 4,2 procenta méně než vloni. Naopak Maďarsko nebo Slovinsko nahlásilo výrazný růst. Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům v Rumunsku, Bulharsku a také v Bosně a Hercegovině.

V Indii zaznamenala česká značka v květnu celkem 1 400 dodávek zákazníkům. Růst tak v porovnání se stejným obdobím minulého roku činí 12,1 procenta, neboť za květen loňského roku se dodalo 1 300 vozů s okřídleným šípem ve znaku.

V sobotním večeru a noci se areál benátecké Loděnice zaplnil stovkami fanoušků, kteří přišli poslouchat písně spojené se skupinou EX 05 a především spojené s Jiřím Rákosníkem.
OBRAZEM: V Loděnici řádili Exáči