Z jízdních řádů společnost Transcentrum bus ještě nezmizela. Přesto už je minulostí. Na přelomu roku došlo k její fúzi s dalším středočeským dopravcem, jejímu přejmenování a autobusy získaly nové označení. Od 1. ledna cestující jezdí se společností Arriva Střední Čechy.

Firma Transcentrum bus vznikla v 90. letech a v roce 2003 se stala hlavním dopravcem v regionu, když u ní začal autobusovou dopravu objednávat Středočeský kraj. Síť linek tak záhy překročila Mladoboleslavsko a žluté autobusy s modrým označením křižovaly Českolipsko, Jičínsko a další okresy až po hlavní město. Zájem o ni logicky projevil zahraniční investor.

„Pro cestující ani zaměstnance se v tuto chvíli nic nemění. Proces, který aktuálně probíhá, se týká organizační struktury a změny v řízení společnosti. Arriva se tímto způsobem snaží posílit značku na území České republiky," informoval Boleslavský deník Martin Bělovský, jednatel společnosti.

K transformaci pod holding Arriva došlo už v roce 2006. Tehdy fyzické osoby, které dopravní společnost vlastnily, prodaly své podíly. O rok později proběhla na vlas stejná situace také na Příbramsku, kde Arriva koupila společnost Bosák Bus se sídlem v Dobříši. Obě společnosti prošly ke konci loňského roku fúzí, sídlo a vedení společnosti je nadále v Kosmonosích.

Cestující možná dílčí změnu zaznamenali. Všechny autobusy nesou už dnes nový název společnosti. Na začátku roku firma všechny nápisy Transcentrum bus nahradila.

„Pro nově pořizované a kompletně renovované autobusy platí už od vstupu Arrivy jednotná pravidla, co se týče vzhledu. Tato pravidla jsou společná pro všechny společnosti skupiny, které brázdí silnice 14 evropských zemí," pokračuje Martin Bělovský, jenž v čele společnosti stojí už od roku 2012.

Proto nyní zbývá už jen poslední změna doplnit logo Arriva o dodatek „a DB company", který vyjadřuje vztah k vlastníkovi celé skupiny, jímž je Deutsche Bahn, německý dopravce. Na plošné přestříkávání autobusů se však nová společnost nechystá. Taková akce by byla příliš nákladná, a tak se vzhled bude dále unifikovat podle toho, jak budou jednotlivá vozidla dosluhovat.

A co zaměstnanci? Mají se čeho obávat?

Martin Bělovský opět zdůrazňuje, že personální změny se budou týkat pouze pozic, které by se po sloučení dublovaly: „Pokud ze dvou firem uděláte jednu, určité změny to přinese. Nebudou však nijak masivní. Hovoříme o jednotlivcích. Určitě nepůjde o místa řidičů, opravářů či dispečerů, protože provoz a rozsah jejich práce se nezmění."

Směřování a obchodní strategie Arrivy Střední Čechy plně navazuje na dosavadní aktivity obou společností. Oproti původnímu rozsahu Transcentra bus se vozový park nové společnosti rozrostl o téměř sedmdesát vozidel na Dobříšsku, celkový počet zaměstnanců přesahuje nyní číslo 230.

Až budete příště na nástupišti očekávat příjezd autobusu značky Transcentrum bus, nerozpakujte se nastupovat, až přijede Arriva Střední Čechy. Nejde o chybu v jízdním řádu. Jinak by vám hrozilo, že budete muset do cíle své cesty šlapat pěšky.