Pojedou se dle starého autokrosového systému – tedy vyřazovacím systémem, dokud nezůstane desítka finalistů, jež si to rozdá o konečné prvenství. Pokud zůstane dost provozuschopných aut, dost možná od „efkového“ finále až po to „áčkové“,“ přidává hlavní pořadatel klání.

Připraveny jsou jak novinky, tak i osvědčené vylomeniny. „Oproti minulým ročníkům jsme zakázali spolujezdce nejen ve finálových jízdách, ale i rozjížďkách. A to jen a pouze z bezpečnostních důvodů. Chybět nebude opět joker lap, kdy bude mít každý jezdec možnost zkrátit si trať velkým skokem. Ten bude na rozdíl od předchozích let mnohem brutálnější, aby si ho netroufl skákat každý. Po první rozjížďce plánujeme udělat představení jezdců. To hlavně proto, aby zažili ten opravdový pocit závodníka,“ komentuje Tomáš Tochtar.

Pořadatelé samozřejmě myslí i na diváky. Ty v minulých letech počítali na tisíce. „Večer po závodech se uskuteční after party. Během ní vystoupí několik lokálních kapel. Chybět samozřejmě nebude dostatek stánků s občerstvením,“ říká Tochtach. A bude se i létat vrtulníkem! „Pro zájemce, toužící shlédnout závod z ptačí perspektivy, bude k dispozici vrtulník.

Desetiminutový let v něm vyjde na přijatelných pětset korun. Samozřejmě opět využijeme osvědčené tribuny. O přestávkovou show se postarají Pepíno Vontszemü s bugynou autokrosové královské divize SuperBuggy a drifter „Bubák“,“ slibuje Tomáš Tochtar.

Pavel Bláha odchází z Rejšic do Zdětína.
Kosmonosy nakupovaly v Hradišti