Peřeje na deblkanoi brázdí už dvacet let, stali se mistry světa i stříbrnými olympijskými medailisty. Jaroslav Volf a Ondřej Štěpánek jsou nerozlučnou a uznávanou dvojkou. Čas od času vymění jen značku lodi. S tou poslední jezdili rovnou dekádu, a tak pro letošní sezonu sáhli po nové.

Loď značky Vajda připutovala ze Slovenska od bratrů Hochschornerových, trojnásobných olympijských vítězů. „Vypadá skoro stejně jako ta stará, jsme držáci v barvě. Je tedy zase modrá, ale vlastnosti má úplně jiné,“ říká zadák Štěpánek. „A není z druhé ruky, je nová. Je jen od nich vymyšlená a designovaná.“

Začátky s ní však nebyly vůbec jednoduché. „Museli jsme si zvyknout. Třeba na prvním tréninku na Trnávce jsem měl pocit, že jsme pořád pod vodou,“ líčí Štěpánek. „Teď už je naše pojetí klidnější.“ Loď od konkurence je ale hůř točivá. „Musím se víc snažit roztočit ji, té původní stačil impulz. Když už se ale hne správným směrem, tak si udrží rychlost,“ povídá Štěpánek.

Lodě Vajda, na nichž jezdí úzká světová špička, něco stojí. „Je to zhruba 55 tisíc korun, ale firma dokáže vyrobit i dražší lodě,“ říká Jiří Rohan, šéf organizačního výboru pro světový šampionát 2013 v Praze, zatímco Volf se Štěpánkem se nemohou shodnout, kolik stojí v eurech. „Ale kluci ji, jak je vidět, neplatili,“ směje se Rohan.

První ostrý závod, úvodní dvě nominační klání je čekají už tento víkend ve slovenském Čunovu. Teprve tam se ukáže, jak čeští deblkanoisté novou loď zvládli. „Nějaké celé tratě jsme na ní odjeli, ale uvidíme,“ uvažuje Volf. Pro jistotu svoji loď oproti bratrům Hochschornerovým malinko upravili. „Jsme přece jen jiné váhové kategorie,“ vysvětluje Volf. „Háček je menší, zadák zase těžší, ale sedí nám to.“

Snad jim sedne i celá sezona, olympijský cyklus a pak třeba mistrovství světa 2013 v Praze.

Odejít ze scény coby mistři světa? Takový by byl ideální scénář…