Po roční pauze zaviněné zdravotními problémy se letos do terénu vrátila cyklokrosařka Jana Kyptová. Závodnice týmu Auto Škoda Johnson Controls Mladá Boleslav může svůj comeback považovat za úspěšný – v Toi Toi Cupu i v závodě mistrovství republiky vybojovala stříbrnou medaili.
Vrchol sezony jí ale teprve čeká. Společně s Pavlou Havlíkovou bude Českou republiku o víkendu reprezentovat na mistrovství světa v Nizozemsku.
Světový šampionát pochopitelně představuje vrchol letošní sezony. Když se ale vrátíme na její začátek, jaký pro vás vlastně návrat do terénu byl a co jste od něj očekávala?
Upřímně řečeno, nebylo jednoduché se po nemoci vrátit. Pravdou ovšem je, že jsem chtěla navázat na předchozí titul z mistrovství republiky v Hlinsku. Nepodařilo se, mám v terénu velkou konkurentku v osobě Pavly Havlíkové. No a je vidět, že Pavla měla přeci jen větší výkonnost. Navíc jsem se snažila ukázat v dobrém světle také v závodech Světového poháru. V průměru se má umístění pohybovala kolem dvacátého místa. Samozřejmě ale byly i závody, které se mi nevydařily.
Tím jste nahrála na druhou otázku. Co vám tedy chybí k tomu, aby jste se dostala na úroveň Havlíkové? Je to v tréninku nebo v něčem jiném?
Já pochopitelně nesmím brát jako soupeřku jenom Pavlu, ale i všechny ostatní závodnice nejen u nás doma, ale i ve světě. Podle mě u nás žen rozhoduje především výkonnost. Proto se musím celkově zlepšit, mít lepší fyzičku a více síly. Uvidíme v příští sezoně, jestli se mi podaří dosáhnout na domácí titul. To bych pochopitelně chtěla, stejně tak jako se umisťovat do desátého místa ve Světovém poháru.
Nyní je ale aktuálnější mistrovství světa. S ohledem na to, co vám letošní sezona ukázala, s jakými ambicemi se vydáte na trať šampionátu?
Jak už jsem zmínila, jezdím průměrně dvacáté místo. Tak rozhodně ambice nejsou nijak zvlášť vysoké. Přesto bych kolem desáté pozice chtěla skončit a myslím si, že tak úplně nereálné to není. Zvlášť v okamžiku, kdy se bude závodit na technické trati a nebude záležet jenom na fyzičce.
Počasí sehraje určitě důležitou roli. Jakou trať by jste si tedy vyloženě přála?
Vyhovují mi tvrdé a rychlé tratě, kde opravdu tolik nezáleží na výkonnosti, jako v případě, kdy je bahnitý terén a k tomu ještě kopce. A samozřejmě, mám dobré starty, i proto mi ty vyloženě rychlé tratě vyhovují.
PAVEL PETR