VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Motorsport se představí v Monte Carlu.

Mladá Boleslav - Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo.

17.12.2008
SDÍLEJ:

Koncept vozu Fabia S2000.Foto: Škoda Auto, a.s.

Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.

Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem.
Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“

Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek dále vysvětluje rozhodnutí o výběru obou jezdců: “Oba, Jan
i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme,
že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.


Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1200kg
Pohon: 4x4
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály
Spojka: AP Racing – 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
17.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Karoq.
3

Škoda Karoq se od ledna vyrábí v Mladé Boleslavi

Zlaté a stříbrné medaile si vezou z pražské soutěže orientálních tanečnic dětské i dospělé tanečnice z Taneční skupiny TS Shareefa. V pražských Bohnicích se v divadle Za plotem konal další ročník soutěže Orientální princezny tančí.
7

Shareefa veze z Prahy kupu zlata

Moře trávy, tři zahradníci za mřížemi a Drahoš i Pavlásek na Slovácku: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. ledna 2018.

OBRAZEM: Milovičtí koníci se přesunuli na východ

Milovice, Hradec Králové - Loňská mláďata divokých koní z Milovic se od soboty zabydlují ve dvou nových lokalitách. 

Labská stezka je nejlepším turistickým produktem

Střední Čechy - Labská stezka se po roce znovu stala držitelkou prestižního ocenění. 18. ledna na brněnském výstavišti získala 1. místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2017/2018 v kategorii Nejlepší turistický produkt. Vede od pramene Labe v Krkonoších až k Severnímu moři u německého Cuxhavenu, dlouhá je téměř 1 300 kilometrů. Odborníci ji dokonce hodnotí jako fenomenální evropskou dálkovou cyklotrasu.

Záchranáři často vyjíždějí k zásahům, které nejsou pro ně

Střední Čechy /ROZHOVOR/ - Rychlost, odbornost, odvaha a pečlivost. Je mnoho povolání, která si od lidí vyžadují tyto vlastnosti. Povolání záchranáře k nim jasně patří. A to, že i záchranář „tvrdej“ chleba má, nám na začátku roku 2018 potvrdil ředitel Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje Martin Houdek.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>