Další závod s asfaltovým povrchem v seriálu Mistrovství světa v rally se jel městě Ajaccio na francouzském ostrově Korsika.

Tento podnik byl záměrně vybrán pro premiérový start v MS pro zlínsko – boleslavskou posádku Antonín Tlusťák – Jan Škaloud, startující v letošním European Rally Championschip, kde jsou momentálně na průběžném 11. místě absolutního pořadí. Šlo o porovnání se světovou špičkou jezdců startujících ve sk. A6 a JWRC.

Závodilo se v hornatém terénu, na užších, ale kvalitních asfaltových cestách. Soutěž začala tradičně shakedownem.
Pro Tlusťáka se Škaloudem začala rally s 20 sekundovou penalizací za dvouminutový pozdní příjezd do první časové kontroly, kam se pro velký zájem diváků a neprůjezdnost silnice nedostali včas .

Ovšem výsledný 9. čas v první RZ s připočítanou penalizací stanovil 10. místo v A6 mezi pravidelnými účastníky MS, a to vyvolalo velké nadšení celého týmu.

Tato radost však byla zmrazena ihned na následujícím testu poruchou alternátoru, a tím vzaly za své všechny naděje na dobrý výsledek, protože pro první den měla posádka před sebou ještě 5 RZ.

Posádka se rozhodla opravit v servisu poruchu a následující den pokračovat v závodě tzv. systémem SuperRally, kdy za každý neabsolvovaný test je posádce přidělen čas posledního ve skupině, a navíc plus 5 minut penalizace. Tím vzal za své vytčený cíl, se kterým na soutěž posádka odjížděla.
Ve 2. sobotním rychlostním testu udělala posádka jednu chybu a ocitla se na chvilku mimo trať, což však naštěstí znamenalo jen minimální ztrátu vzhledem k celkové délce.

V telefonickém hovoru Boleslavskému deníku Jan Škaloud zhodnotil premiéru posádky v MS: ,, Po úvodní dvacetivteřinové penalizaci, kterou jsme získali díky neukázněným divákům a jejich zaparkovaným autům a následnou neprůjezdností silnice, kdy jsme se dostali pozdě o dvě minuty k první časové kontrole, jsme byli překvapeni dosaženým devátým časem na první erzetě. Jenže alternátor ve druhé erzetě nedával potřebné množství proudu pro elektroniku a s vozem se nedalo bez výměny pokračovat. Penalizace za pět neprojetých rychlostních zkoušek nám zhatila plány na dobrý výsledek. Přesto jsme se zajetými časy mezi prvními deseti posádkami v naší skupině absolutně spokojeni. Musím také poděkovat nepřehlédnutelným českým fanouškům, kteří nám fandili,“ řekl znatelně zklamaný Jan Škaloud.