„Jan i Ole předvedli fantastický výkon, který mě naplňuje štěstím a radostí! Zatím jsme v sezóně 2018 vyhráli šest ze sedmi podniků WRC 2 a jsme na dobré cestě k obhajobě našich titulů,“ rozplýval se vedle cílové rampy štěstím šéf továrního mladoboleslavského týmu Jan Hrabánek.

Zatímco česká posádka Kopecký / Dresler šla za vítězstvím postupnými kroky, mladí Norové museli o stříbro tvrdě bojovat.

První den byla na programu jenom divácká vložka na místní autokrosové trati – po ní vedl Veiby před Kopecký. Český pilot začal druhý den na mokrých silnicích pozvolna a propadl se až na osmé místo. „Nemůžu dobře číst trať a nevím, kde přidat a kde naopak zvolnit. Na části rychlostních zkoušek navíc pršelo a v takových podmínkách je snadné ztratit kontrolu nad vozem,” přiznal Jan Kopecký.

Odpolední rychlostní zkoušky byly opakováním těch z dnešního rána. Zmizel však sypký štěrk z povrchu a silné deště udělaly trať ještě bahnitější. V některých místech byly navíc průjezdem téměř stovky soutěžních vozů uvolněny kameny. V druhém průjezdu slavné erzety Pula už Jan Kopecký znovu získal sebevědomí a i za nejnáročnějších podmínek zajel nejrychlejší čas. Jeho týmový kolega O.C. Veiby se však propadl z prvního místa na třetí poté, co poškodil pravé přední zavěšení. Aby mohl pokračovat, musel provést nouzové opravy, včetně odpojení pravé přední poloosy. To jej stálo propad na osmé místo.

Po deštivém čtvrtku a pátku se v sobotu ráno vrátilo na Sardinii slunce. A to svítilo na cestu především Kopeckému. Ten se během soboty dostal do vedení, když z prvního místa jedoucí Francouz Lefebvre poškodil podvozek u svého Citroënu. Poslední noc tak trávil Kopecký ve vedení, zatímco Veibymu patřilo třetí místo, když během dne vyhrál hned šest rychlostních zkoušek.

V neděli si pak Kopecký jenom udržoval vedení, když podle svých slov objížděl doslova každý kámen. Veiby pak korunoval skvělou stíhající jízdu a dojel druhý. Při pohledu do celkového pořadí jsou na prvních třech místech tovární piloti Škodovky. Vede Tidemand, který v Itálii nestartoval, před Kopeckým, třetí je Veiby. „Pokud jde o pohár jezdců, Pontus a Jan budou do konce sezóny startovat ve stejném počtu rallye a mají tak vyrovnanou šanci v boji o titul,“ dodal šéf továrního týmu Hrabánek směrem k dalším podnikům MS.