Rychlostními zkouškami 40. Rally Bohemia se po průjezdu hlavního pole soudobých aut zařazených do Evropského poháru prohnaly legendární soutěžní vozy. Letošní Rally Bohemia Legend tak navázala na dlouhou tradici, kdy pořadatelé umožňují jízdu těmto krásným vozům nedávné historie.

Diváci, kteří vytrvali zhruba 15 minut od posledního vozu Evropského poháru, mohli na stejné trati vidět například Audi Sport Quattro skupiny B, Lancii Delta Integrale, Opel Ascona 400 nebo třeba Porsche 911.

"Podle ohlasů od diváků kolem rychlostních zkoušek rozhodně nelitoval ten, kdo chvíli posečkal u trati. Automobily sice již mají ve svých technických průkazech uvedený mnohdy dřívější rok výroby, ale jejich majitelé s nimi i přesto předváděli pěkný sport a oku lahodící jízdu. Krajem se tak nesl zvuk historických závodních motorů a diváci si vychutnávali atraktivní podívanou na vozy s pohonem zadních kol, které tvořily většinu startovního pole Rally Bohemia Legend," líčí Petr Eliáš z pořadatelského týmu slavné rally.

Naprostou převahu mezi "dědečky" měly vozy domácí, tedy s okřídleným šípem ve znaku. Jak by také ne, když automobilka Škoda sídlí přímo v Mladé Boleslavi, a kde jinde se najde více příznivců této značky než právě v tomto kraji.

Nostalgické vzpomínky přinesl pohled na Škodu 130 RS, jedno z nejúspěšnějších soutěžních vozidel, které kdy opustilo brány automobilky, nebo na populární „eleru" – Škodu 130 LR skupiny B. Nechyběly krásně udržované Škody Favorit a třeba i slabší vozy jako Škoda 120 S, 110 L, nebo nejstarší 1000 MB.

Na své si přišli i příznivci dvoutaktů, kteří se těšili průjezdy vymazlených  Trabantů či Wartburgu. Legendy zkrátka bavily diváky i samotné účastníky.

"Organizační výbor 40. Rally Bohemia všem účastníkům „Legend" děkuje a přeje jim hodně úspěšných kilometrů bez poruchy jejich miláčků a na viděnou na některé z dalších akcí s těmito nádhernými vozy," uzavírá Petr Eliáš.