Kalendář ukazoval 29. srpna, hodiny 17:15, ručička teploměru 28,5 stupňů Celsia a atlas světa lesopark Borek. Borci Johnson Controls AŠ Mladá Boleslav pod vedením trenéra Antonína Ungermana vyrazili poprvé trénovat na cyklokrosových speciálech.

Tým zatím nebyl kompletní. Juniorský mistr České republiky Karel Pokorný odjel s reprezentačním výběrem na etapový závod do Rakouska, nové tři juniorské akvizice se teprve zapojí do přípravy a několik dalších ještě nemělo zkompletovaná kola. Matador Václav Metlička se připravuje doma v Plzni. Od příštího týdne však budou jezdci Johnson Controls brázdit Borek v úplném složení.
Pár otázek jsme po hodinovém tréninku položili Vladimíru Kyzivátovi, obhájci prvenství v v českém poháru  TOI TOI Cupu 2011/12.

Jak probíhala speciální příprava na cyklokrosovou sezonu?
Letní sezonu na silnici jsem zakončil mistrovstvím republiky v Púchově. Potom jsem si dal volno. Ten oraz byl nakonec delší, byl jsem trochu nemocný, takže z deseti dnů se stalo šestnáct. Formu by to ohrozit nemělo. Pak jsem začal najíždět objemy, abych vydržel až do ledna. Nyní máme tři týdny do prvního pohárového závodu, takže se zažíná jezdit rychleji, přidávám intervaly. Do tréninku jsem zařadil také běh.

Co je účelem prvních tréninků v terénu?
Dnes to bylo takové seznámení s kolem, aby si všechno sedlo a případně jsme ho mohli ještě doladit. Jde i o to, vypilovat rychlou jízdu v zatáčkách a seskakování a naskakování na kolo.

Kde plánujete první závod?
Určitě první TOI TOI Cup v Lošticích 22. září. Do Badenu ve Švýcarsku se asi nedostaneme, protože tam jedou samá lepší jména jako třeba Sven Nys.

Na které závody se budete koncentrovat?
V prvním řadě na TOI TOI Cup, chtěl bych obhájit celkové vítězství. Vloni jsem se přesvědčil, že se dá závodit s každým. Konkurence letos bude ještě těžší. Dál budu jezdit Světový pohár a ve volných termínech hlavně závody ve Švýcarsku.

Které soupeře v TOI TOI Cupu považujete za nejvážnější?
Opět Davida Káška, Ondru Bambulu a Petra Dlaska. S otazníkem je Martin Bína. Má za sebou výbornou silniční sezonu. Po dvouleté přestávce se dal do kupy, což mu všichni přejeme, protože takováhle jména jsou pro náš cyklokros třeba. Uvidíme, jak mu to pojede.

Jmenoval jste samé starší závodníky. Kdo z mladíků by mohl zasáhnout do boje o příčky nejvyšší?
Těžko říci, vloni párkrát vystrčili růžky Nipl, Nesvadba nebo Paprstka, ale vždycky zajeli jeden až dva závody a pak zase nic. I když třeba vím, že Nesvadba měl smůlu na technické problémy a nemoci. Třeba se někomu podaří udržet si stabilní výkonnost po celou sezonu.

Láká vás mistrovství světa, které se poprvé uskuteční mimo Evropu?
Ve Spojených státech jsem nikdy nebyl, ale víme, jaká je situace na svazu. Vloni tvrdili, že tam vyšlou jednoho maximálně dva lidi. Nechci říkat, že s tím nepočítám, uvidíme, jak na tom budu v lednu. Je to hlavně o financích, náklady na účast budou ve srovnání s Evropou nepoměrně vyšší. Spíše to reálně vypadá, že tam nebudu.

MARTIN BALI-JENČÍK