Trofeje v neděli na pařížském bulváru Champs-Élysées držitelům žlutého, bílého, zeleného a puntíkovaného trikotu předá Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Škoda podporuje Tour de France jako hlavní sponzor už deset let.
„Český strojařský um a řemeslná zručnost jsou symbolem preciznosti a kvality. Proto je tvorba trofejí pro vítěze nejslavnějšího cyklistického závodu pro designéry značky Škoda každoročně mimořádnou výzvou a ctí," říká Jozef Kabaň, šéfdesigner společnosti Škoda Auto.

„Víme, co tento moment pod Vítězným obloukem pro vítěze Tour de France znamená. Proto do designu této trofeje vkládáme celé své srdce. Jsme hrdi na to, že závodníci v tomto důležitém okamžiku drží v rukou výsledek práce našeho Designového studia," dodává Kabaň.

Tour de France se vyznačuje dynamikou, precizností a silou. A to jsou také hlavní linie, kterými se nechal designér značky Škoda Peter Olah při návrhu křišťálové trofeje vést. Každá z trofejí je 60 centimetrů vysoká a váží čtyři kilogramy. Od masivní základny se tvar trofeje až do poloviny zužuje, dále se pak vzhůru elegantně otevírá do dynamického oblouku. Jedné trofeji a jejímu dokonalému zpracování věnují skláři několik hodin práce.

Předání trofejí letošním vítězům Tour de France skvěle doplňuje rozsáhlý sponzoring závodu ze strany společnosti Škoda Auto. Hlavní roli ve sponzorských aktivitách hraje poskytnutí 250 vozů pro organizaci závodu. Jako doprovodné vozy jsou využity zejména nová Škoda Octavia Combi a Škoda Superb, mezi nimiž jsou i dva modernizované vozy.

Červená ředitelská Škoda Superb jede na nejprominentnějším místě, které jí prestižní cyklistický závod může nabídnout: v čele pelotonu. Na zadní sedačce tohoto vozu sedí v průběhu jednotlivých etap ředitel Tour Christian Prudhomme.

Značka Škoda je přítomna také v podobě velkoplošných reklamních bannerů nejen v oblasti startu a cíle, ale i po celé trati Tour de France. Značka je v souvislosti s Tour vidět i v dalších komunikačních kanálech, jako jsou filmy, internet nebo sociální sítě.

Sponzorská podpora Tour de France a dalších cyklistických akcí na národní i mezinárodní úrovni svědčí o mimořádném vztahu značky Škoda k tomuto sportu. Úspěšná historie mladoboleslavského podniku také výrobou jízdních kol začala. Již na konci předminulého století, v prosinci 1895, založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na jejich výrobu – zhruba deset let předtím, než na trh uvedli svůj první automobil.

Cyklistika je vedle ledního hokeje a týmu Škoda Motorsport nejdůležitějším pilířem strategie sponzoringu značky Škoda. Důležitou roli ve sponzorských aktivitách hraje také masová cyklistika. Domácí automobilka podporuje například akci ‚Kolo pro život', soutěž ‚Virtual Cup' nebo berlínský ‚Velothon'.