V historickém přehledu vítězů Rally Bohemia bude minimálně čtyřikrát za sebou napsáno Jan Kopecký. Pilot domácího továrního týmu totiž opět nenechal nikoho na pochybách o svých kvalitách a s minutovým náskokem před druhým Václavem Pechem vyhrál 43. ročník Rally Bohemia.

Tovární jezdec Škody Jan Kopecký se na Rallye Bohemia představil v netradičních černých barvách, připsal si ale tradiční vítězství. Čtyřiatřicetiletý pilot opět potvrdil, že aktuálně kraluje domácímu šampionátu, ve kterém druhou sezonu za sebou proměnil všechny své starty ve vítězství. Na konci srpna na zlínské Barum rallye tak může slavit čtvrtý český titul.

„Vítězství na Rally Bohemia pro nás určitě má vždy o něco větší význam, když se jede tady v Mladé Boleslavi, jak se říká „pod komínem" fabriky. Jsem rád, že se nám zde podařilo opět zvítězit a poděkování za to patří celému našemu týmu. Soutěž byla podmínkami náročná, hlavně v sobotní první etapě," poukázal Kopecký na deštivé a větrné počasí.

„Ukázalo se, že kluci z Feratu udělali výbornou práci, vydrželi jsme to na rozdíl od filmu ve zdraví až do cíle. Těch 35 let vývoje je tam prostě znát," vtipkoval věčně usměvavý spolujezdec Pavel Dresler v narážce na speciální černý design jejich Škody Fabia R5 u příležitosti výročí natočení známého českého filmu Upír z Feratu.

Právě sobota všechny jezdce pořádně potrápila. První etapa byla náročná nejenom pro posádky, ale i pro pořadatele. Ti museli narychlo řešit problém se stromy popadanými na trať rychlostní zkoušky Cetno při lokální vichřici, která se Mladoboleslavskem přehnala těsně před odpoledním startem Rally Bohemia. Vše se však podařilo úspěšně vyřešit. I tak se ale start úvodní rychlostní zkoušky musel o několik minut posouvat.

PADALY STROMY

První den soutěže měl smůlu druhý tovární pilot Škodovky. Německý vicemistr Fabian Kreim, který při své premiéře v České Republice svým výkonem na trati Rally Bohemia příjemně překvapil. Po třech vložkách držel třetí místo. Bohužel, na poslední RZ první etapy postihl jeho Škodu Fabia R5 defekt pneumatiky a velká časová ztráta.

Posádky prověřila zejména obtížná rychlostní zkouška Zlatá startující v Šumburku nad Desnou a vedoucí přes Návarovské údolí. Při jejím prvním průjezdu zde havarovali Roman Odložilík a Ondřej Bisaha s Fordy Fiesta R5 a problémy zde měl se svým Fordem Focus WRC, tomu se však podařilo do druhé sekce vůz opravit.

Ve vedení Rally byli Kopecký s Dreslerem od druhé rychlostní zkoušky až do cíle. Nejvážnějšími soupeři jim byli po oba dva dny Václav Pech / Petr Uhel na silném Porsche 997 GT3, kteří si s vozem s jednou poháněnou nápravou dobře poradili i s obtížnými podmínkami na kluzkých mokrých tratích první etapy. I Václav Pech zde v Mladé Boleslavi obhájil své druhé místo z loňského roku. Na vítěznou posádku týmu Škoda Motorsport ztratil Pech na sto padesáti kilometrech rychlostních zkoušek rovnou jednu minutu.

PECH NA ČLUNU

„Je to super výsledek. Včera si s námi zahrálo počasí, naštěstí nás to nikde nezaskočilo nepřipravené. Ale ve vracácích na vodě jsme ztráceli hodně, tam to samozřejmě s Porsche není ideální. Líbí se nám spíše rychlé pasáže, tam už se cítíme s autem docela jistě a ty jsou pro naše koně pod kapotou ideální," komentoval letos „věčně druhý" Pech letošní Bohemku, kterou je premiérově s pro rallyový sport netradičním Porsche.

Třetí místo pak získali překvapivě Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou, kteří tak absolvovali nad očekávání úspěšnou premiéru s Fordem Fiesta R5. „Když se tu tak rozhlédnu kolem sebe po pódiu, tak jsou tu samí mistři Evropy a republiky. Takže to je pro nás opravdu velká čest být tu s nimi a podle toho to vypadá, že jsme asi byli asi opravdu dobří. Velký obdiv má z naší strany Václav Pech, který je před námi, přestože jel na motorovém člunu," otevřel úsměvně spokojený Martin Vlček a pokračoval: „K výsledku nám dopomohly i chyby soupeřů, ale jak říkám, rally nám dává milion příležitostí udělat chybu a někteří soupeři toho využili. Po tomto startu lituji každé minuty strávené ve „WRCčku", těch deset let vývoje navíc je na R5 prostě hrozně znát."

Čtvrté místo obsadili Vojtěch Štajf / František Rajnoha na Škodě Fabia R5, kteří nebyli daleko od bronzové pozice, ale do jejich boje o třetí místo zasáhla penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Souboj o pátou pozici svedli až do poslední rychlostní zkoušky Miroslav Jakeš / Marcela Ehlová na Citroënu DS3 R5 a Jan Jelínek / Petr Machů na Škodě Fabia S2000. Pět sekund nakonec rozhodlo ve prospěch prvně jmenovaných.
Za největšího smolaře soutěže lze označit Jana Černého, který musel odstoupit pro technickou závadu své Škody Fabia S2000 na předposlední zkoušce.

BOJ MEZI TROJKAMI

Ve třídě 3 produkčních automobilů probíhal po celý víkend napínavý souboj mezi Martinem Březíkem na Mitsubishi a Václavem Kopáčkem na Subaru. Ten byl nerozhodný až doslova do posledních metrů Rally Bohemia, když v cíli poslední rychlostní zkoušky dělily oba dva jezdce pouhopouhé tři desetiny sekundy.
Kategorii 2WD automobilů s jednou poháněnou nápravou vyhrál úřadující mistr této kategorie Václav Dunovský na Peugeotu 208.

Rallye Bohemia, čtvrtý díl mistrovství ČR v automobilových soutěžích:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:32:35,3, 2. Pech, Uhel (Porsche 997 GT3) –1:00,4, 3. M. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) –2:06,7, 4. Štajf, Rajnoha (Škoda Fabia R5) –2:27,9, 5. Jakeš, Ehlová (Citroën DS3 R5) –3:06,8, 6. Jelínek, Machů (Škoda Fabia S2000) –3:12,2, 7. Kreim, Christian (Něm./Škoda Fabia R5) –3:48,4, 8. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) –4:28,7.